Μετά από τέσσερα χρόνια παγκόσμιας πρωτοκαθεδρίας της Google ως της “φίρμας” με την μεγαλύτερη αξία διεθνώς, η Apple την ξεπέρασε και για το 2011 κατέχει αυτή την επίζηλη ηγετική θέση, ως η “μάρκα” με την μεγαλύτερη αξία στον κόσμο.
Η κατάταξη -με την ονομασία BrandZ- γίνεται κάθε χρόνο από την εξειδικευμένη εταιρία Millward Brown, που παρακολουθεί την αυξομείωση της αξίας των διαφόρων εμπορικών σημάτων στον κόσμο, ανάλογα με τις επιχειρηματικές και τεχνολογικές εξελίξεις, καθώς και τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις, που ανεβοκατεβάζουν συνεχώς αυτή την αξία.
Η παραγωγός του iPhone και του iPad διαθέτει πια ένα εμπορικό σήμα αξίας 153 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου η μισή χρηματιστηριακή αξία της Apple), παρουσιάζοντας αύξηση 84% στην αξία της το 2011 σε σχέση με το 2010, έναντι φετινής αξίας 111,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Google (πτώση 2% σε σχέση με πέρυσι).
Από τα δέκα κορυφαία “brand names” στον κόσμο τα έξι αφορούν εταιρίες του τομέα τεχνολογίας και τηλεπικοινωνιών, γεγονός που αναδεικνύει τη γοητεία που ασκούν η νέα τεχνολογία και τα προϊόντα της στους καταναλωτές παγκοσμίως. Πίσω από την Apple, ακολουθούν στην πρώτη δεκάδα οι Google (2η), ΙΒΜ (3η), Microsoft (5η), ΑΤ&Τ (7η) και China Mobile (9η). Τη δεκάδα συμπληρώνουν, από πιο παραδοσιακούς τομείς της οικονομίας, οι McDonald’s (4η), Coca-Cola (6η), Marlboro (8η) και General Electric (10η).
Το Facebook “τρύπωσε” για πρώτη φορά το 2010 στο “Top 100” (στη 35η θέση) με αξία εμπορικού σήματος 19,1 δισ. δολαρίων. Η ιαπωνική Toyota ξανακέρδισε την κορυφαία θέση ανάμεσα στις “φίρμες” της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η συνολική αξία των 100 πολυτιμότερων εμπορικών σημάτων αυξήθηκε κατά 17%, φτάνοντας τα 2,4 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2011.