Με μία απλή ειδοποίηση στη συσκευή κινητού τηλεφώνου ή στο tablet τους, θα ενημερώνονται οι φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), εάν πέρασαν κάποιο μάθημα στην εξεταστική περίοδο, αν έχουν προσκομίσει όλα τα δικαιολογητικά για την προγραμματισμένη ορκωμοσία τους ή αν κάποιος καθηγητής τους, εκτάκτως, πρέπει να αλλάξει την ώρα ενός μαθήματος.
Αυτός είναι ο επόμενος σχεδιασμός των δημιουργών της «myAuth mobile app», της εφαρμογής για άμεση προσωποποιημένη ενημέρωση, σχετικά με τις σπουδές στο ΑΠΘ, που εδώ και μία εβδομάδα είναι διαθέσιμη στο Google Play Store για λειτουργικά Android και ήδη μετρά περισσότερες από 1.000 λήψεις.
«Είσαι φοιτητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης; Με την εφαρμογή myAuth μπορείς να δεις άμεσα όλες τις πληροφορίες που σε ενδιαφέρουν: τα τρέχοντα μαθήματα και τους βαθμούς σου, το καθημερινό σου πρόγραμμα μαθημάτων και το πρόγραμμα εξεταστικής, τις αίθουσες των μαθημάτων σου, τις ανακοινώσεις των μαθημάτων και των καθηγητών σου από το elearning.auth.gr, τα στοιχεία επικοινωνίας της γραμματείας σου, το μενού της λέσχης» αναφέρεται στην εφαρμογή, που ανέπτυξε το Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΑΠΘ, σε συνεργασία με τους εκπαιδευόμενους φοιτητές του.
Μία πρώτη εφαρμογή για κινητές συσκευές, η «ΑΠΘ mobile», δημιουργήθηκε το 2012 και αφορούσε γενική πληροφόρηση για το πανεπιστήμιο, αντίστοιχη με αυτή που παρέχεται στην ιστοσελίδα του ιδρύματος. Δεν υπήρχε, όμως, η προσωποποιημένη πληροφόρηση για τους φοιτητές. Πέρασαν τέσσερα χρόνια για να δημιουργηθεί το «myAuth mobile app».
«Πάρα πολύ μεγάλο μέρος της δουλειάς που έγινε, βασίζεται στην εργασία εκπαιδευόμενων φοιτητών. Τρεις φουρνιές φοιτητών εργάστηκαν στο συγκεκριμένο project, σε διάφορες φάσεις, για να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Δημήτρης Δασκόπουλος, υπεύθυνος του Τμήματος Υπηρεσιών στο Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΚΗΔ), ΑΠΘ. Όπως εξήγησε, δεν υπήρχε η πληροφορία συγκεντρωμένη, πχ για το πού και πότε διδάσκονται τα μαθήματα και όλα τα δεδομένα έπρεπε να συλλεχθούν και να καταχωρηθούν σε μία ενιαία βάση, ουσιαστικά από το «μηδέν».
«Στο εξωτερικό κάποια πανεπιστήμια διαθέτουν τέτοιες εφαρμογές, οπότε υπήρξε αυτό το όραμα, μίας αντίστοιχης υπηρεσίας στους φοιτητές του ΑΠΘ και ιδιαίτερα σε ξένους φοιτητές, οι οποίοι έρχονται εδώ χωρίς να γνωρίζουν τη γλώσσα ή τους χώρους, και αναζητώντας πληροφορίες “από στόμα σε στόμα” προσπαθούν να κινηθούν στο πανεπιστήμιο» σημείωσε ο κ. Δασκόπουλος.
Η ομάδα του ΚΗΔ ΑΠΘ εργάζεται ήδη πάνω σε διορθώσεις, που έχουν προτείνει οι χρήστες της διάρκειας 6 μηνών δοκιμαστικής BETA λειτουργίας της εφαρμογής, ενώ σχεδιάζουν ήδη τον εμπλουτισμό της με περισσότερες κατηγορίες πληροφοριών, με υπηρεσίες ειδοποίησης (notifications), καθώς και για την έκδοση της εφαρμογής σε περισσότερες γλώσσες. Ταυτόχρονα, έχει ξεκινήσει η διαδικασία για τη διάθεσή της και μέσω του App Store για συσκευές με λειτουργικό iOS.
Εκτιμάται ότι η σχεδιαζόμενη υπηρεσία προσωπικών ειδοποιήσεων στους χρήστες της εφαρμογής, μέσω της αμεσότητας που θα εξασφαλίζει στην επικοινωνία των φοιτητών με τις γραμματείες των Σχολών και τους καθηγητές τους, θα συμβάλλει σε σημαντική εξοικονόμηση χρόνου και όγκου εργασίας.