Με δημοσίευση του στον προσωπικό του λογαριασμό ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανακοίνωσε ότι το δημοσιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα δίνει από εδώ και πέρα περισσότερη έμφαση στην εμφάνιση αναρτήσεων από φίλους και συγγενείς στο Νews Feed κάθε χρήστη παρά στις αναρτήσεις από επιχειρήσεις, brands και MMΕ.
Όπως αναφέρει “λάβαμε πρόσφατα feedback από την κοινότητά μας πως το δημόσιο περιεχόμενο – αναρτήσεις από επιχειρήσεις, brands και ΜΜΕ- καταπνίγει τις προσωπικές στιγμές που μας κάνουν να συνδεόμαστε περισσότερο μεταξύ μας. Είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς φτάσαμε εδώ. Το βίντεο και άλλου είδους δημόσιο περιεχόμενο έχουν σημειώσει ‘έκρηξη’ στο Facebook μέσα στα τελευταία λίγα χρόνια.
Από τη στιγμή που υπάρχει περισσότερο δημόσιο περιεχόμενο από ό,τι αναρτήσεις από τους φίλους και την οικογένειά σας, η ισορροπία αυτών που εμφανίζονται στο News Feed έχει μετατοπιστεί μακριά από το πιο σημαντικό πράγματα που μπορεί να κάνει το Facebook- να μας βοηθήσει να συνδεόμαστε ο ένας με τον άλλο”.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του, η χρήση των social media για τη διασύνδεση με ανθρώπους “για τους οποίους νοιαζόμαστε” μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις για την ευημερία και την ευζωία, ενώ η “παθητική ανάγνωση άρθρων ή η παρακολούθηση βίντεο- ακόμα και αν είναι ψυχαγωγικά ή έχουν πληροφορίες”, μπορεί να μην είναι το ίδιο καλές. Με στόχο λοιπόν τις “ουσιώδεις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις” για τους χρήστες του, το Facebook θα προχωρήσει σε κάποιες αλλαγές, οι οποίες ξεκίνησαν από πέρυσι, αλλά θα χρειαστούν κάποιους μήνες για να γίνει εμφανής η παρουσία τους στο μέσο.
“Οι πρώτες αλλαγές που θα δείτε θα είναι στο News Feed, όπου μπορείτε να περιμένετε να βλέπετε πιο πολλά από τους φίλους, την οικογένεια και τα γκρουπ σας. Καθώς θα προβαίνουμε σε αυτές, θα βλέπετε λιγότερο δημόσιο περιεχόμενο, όπως posts από επιχειρήσεις, brands και ΜΜΕ. Και το δημόσιο περιεχόμενο που βλέπετε θα διέπεται από τα ίδια στάνταρ- θα ενθαρρύνει τις ουσιώδεις αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπων”, επεξηγεί ο δημιουργός του Facebook, προσθέτοντας ότι περιμένει πως “ο χρόνος που όντως περνάτε στο Facebook θα είναι πιο πολύτιμος”.
Σύμφωνα πάντως με δηλώσεις του αντιπρόεδρου του Facebook, Τζον Χέγκεμαν, στο Reuters εκτιμάται πως η διαφήμιση στο κοινωνικό δίκτυο δεν θα επηρεαστεί.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα το Facebook έχει δεχτεί έντονες επικρίσεις ότι “προγραμματίζει” τις ζωές των χρηστών του, καθώς κι ότι επηρεάζει τις απόψεις τους σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα. Ειδικά κατά την περίοδο των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του 2016 το Facebook είχε δεχτεί έντονες επικρίσεις για τον τρόπο που οι αλγόριθμοί του φέρονται να έδιναν προτεραιότητα σε “fake news” στα News Feeds των χρηστών του.