Amazon: Το πρώτο αυτοματοποιημένο σουπερμάρκετ χωρίς ταμείο

Σε μια καλά μελετημένη πρωτοποριακή κίνηση προχώρησε η Amazon, ανοίγοντας την Δευτέρα 22 Ιανουαρίου το πρώτο αυτοματοποιημένο κατάστημα Amazon Go, ουσιαστικά το πρώτο σούπερ-μάρκετ χωρίς ουρές και ταμεία, όπου τα ψώνια γίνονται μέσω εφαρμογής στο smartphone του καταναλωτή.

Το μικρό αλλά “έξυπνο” σούπερ-μάρκετ, έκτασης 167 τετραγωνικών μέτρων, άνοιξε τις πόρτες του στο Σιάτλ των ΗΠΑ, μετά από ένα έτος δοκιμών με τη συμμετοχή μόνο εργαζομένων της Amazon. Μολονότι το κατάστημα είναι «πανέξυπνο», οι πελάτες δεν βλέπουν κάποια αισθητή διαφορά σε σχέση με τα συμβατικά καταστήματα, αν εξαιρέσει κανείς την ανυπαρξία ταμείων και την πληθώρα καμερών που καταγράφουν την παραμικρή κίνηση του πελάτη, χρεώνοντας αυτόματα το “ηλεκτρονικό πορτοφόλι” του.

 

Οι «έξυπνες» κάμερες με υπολογιστική όραση και οι ηλεκτρονικοί αισθητήρες με τεχνητή νοημοσύνη καταγράφουν κάθε βήμα του πελάτη από τη στιγμή που μπαίνει στο κατάστημα ως τη στιγμή που βγαίνει. Το κατάστημα, μαθαίνει αμέσως τι σηκώνει από το ράφι ο πελάτης για να το βάλει στο καλάθι του, τι βάζει πίσω γιατί άλλαξε γνώμη, ακόμη και πόσο ζυγίζουν τα είδη, χάρη σε ειδικές αυτόματες ζυγαριές πάνω στα ράφια.

 

Απαραίτητη προϋπόθεση ο πελάτης να έχει κατεβάσει την ειδική εφαρμογή της Amazon Go.

 

Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο του Amazon Go Τζιάνα Πουερίνι το νέο κατάστημα δούλεψε μια χαρά κατά την πιλοτική περίοδό του. Από την άλλη, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Reuters, το μόνο πρόβλημα δημιουργήθηκε από τα μικρά παιδιά που συχνά μετακινούν πράγματα από το ένα ράφι στο άλλο, σε λάθος θέσεις, μπερδεύοντας τις κάμερες και τους αισθητήρες!

 

Η Amazon, η μεγαλύτερη διεθνώς εταιρείας λιανικού εμπορίου, δεν έχει αποκαλύψει ακόμη αν και πότε θα ανοίξει νέα καταστήματα Go και σε ποιές τοποθεσίες. Διευκρίνισε μόνο ότι προς το παρόν δεν σκοπεύει να εφαρμόσει τη νέα αυτοματοποιημένη τεχνολογία στα μεγαλύτερα και πιο πολύπλοκα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ-μάρκετ Whole Foods, την οποία εξαγόρασε αντί 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.

 

Το σίγουρο είναι ότι μετά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου, έρχεται η ώρα και τα φυσικά ψώνια να διευκολυνθούν μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. Συνεπώς, η πειραματική λειτουργία του αυτοματοποιημένου καταστήματος της Amazon, εφ’ όσον αποδειχθεί πετυχημένη, αναμένεται να έχει μελλοντικά σοβαρό αντίκτυπο στο λιανικό εμπόριο σε όλο τον κόσμο.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ