Μετά την δημιουργία του πρώτου καταστήματος χωρίς εργαζόμενους, του Amazon Go, στο Σιάτλ των ΗΠΑ, η Amazon συνεχίζει τις “καινοτομίες” στην παραγωγή της που δεν δείχνουν ιδιαίτερο σεβασμό προς τους εργαζόμενους της. εγκαινιάζοντας προσφάτως το έξυπνο ηλεκτρονικό βραχιόλι.
Με ένα “έξυπνο” βραχιολάκι, που εγκρίθηκε και επίσημα ως ευρεσιτεχνία την περασμένη Τρίτη θα μπορεί να παρακολουθεί με ακρίβεια που και πως τοποθετούν τα χέρια τους οι εργαζόμενοι προκειμένου να μη χάνουν χρόνο κατά την εργασία τους. Το εργαλείο αυτό έχει ως στόχο έχει να καταστήσει ακόμη πιο σύντομη την έρευνα και εντοπισμό από τους εργαζομένους του προϊόντος που βρίσκεται αποθηκευμένο στα καταστήματα της Amazon
Το υπερηχητικό βραχιόλι, σύμφωνα με τον κολοσσό του διαδικτυακού εμπορίου θα παρακολουθεί με απόλυτη ακρίβεια όλες τις κινήσεις των εργαζομένων και με μικρές δονήσεις θα τους ενημερώνει ότι κάνουν κάτι σωστά ή λάθος και ότι πρέπει να αλλάξουν κατεύθυνση ή θέση στα προϊόντα.
Η νέα τούτη τεχνολογική εφαρμογή έχει προκαλέσει σάλο στην γείτονα χώρα κι έχει σκορπίσει μεγάλη ανησυχία, καθώς αυξάνει τη δυνατότητα της εταιρείας να ελέγχει καθ’ ολοκληρίαν τους εργαζομένους της, αναφέρει η εφημερίδα «La Repubblica».
“Είναι εύκολο να δημηγορεί κάποιος για τα εργασιακά ζητήματα, αλλά η πρόκληση είναι να υπάρχει ποιοτική εργασία κι όχι εργασία με το βραχιολάκι”, σχολίασε την απόφαση του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου ο Ιταλός πρωθυπουργός, κατά τη διάρκεια προεκλογικής ομιλίας του προς τους εθελοντές του κόμματός του (Pd) στην Περιφέρεια του Λατίου (Ρώμη).
Σύμφωνα με την “Corriere della Sera”, “η Amazon έχει επαξίως κερδίσει ήδη τη φήμη της εταιρείας που μετατρέπει τους, πενιχρώς αμειβόμενους, εργαζόμενούς της σε ανθρώπινα ρομπότ που δουλεύουν στο πλευρό πραγματικών ρομπότ, εκτελώντας επαναληπτικές μηχανικές κινήσεις στο πακετάρισμα στον λιγότερο δυνατό χρόνο”.
Η εταιρεία του Τζέφ Μπέζος έχει βρεθεί στο επίκεντρο μεγάλης πολεμικής για τους ρυθμούς και τις συνθήκες εργασίας που εφαρμόζει. Οι εντατικοί ρυθμοί υπαγορεύονται από έναν αλγόριθμο και οι απαρέγκλιτοι στόχοι που τίθενται στους εργαζομένους, είναι φορές που δεν τους επιτρέπει να παρεκκλίνουν ούτε δευτερόλεπτο για να πάνε στην τουαλέτα.
Καθόλου τυχαία, σε σχέση με τα παραπάνω, στα καταστήματα της Amazon στο Καστέλ Σαν Τζοβάνι στην Ιταλία, οι εργαζόμενοι είχαν πραγματοποιήσει απεργία με τη συγκυρία της Black Friday στις 24 Νοεμβρίου του περασμένου έτους, διαμαρτυρόμενοι για τις συνθήκες εργασίας και τις ευτελείς αμοιβές. Μία δεύτερη απεργία των εργαζομένων της πραγματοποιήθηκε και στις 20 Δεκεμβρίου, καθώς η εταιρεία δεν προσήλθε στη διαδικασία διαιτησίας με τους εργαζομένους και το Υπουργείο Εργασίας.
Η εταιρεία, από την πλευρά της, σε σημείωμά της που διένειμε στον Τύπο τονίζει ότι “σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιούμεθα σεβόμαστε με αυστηρότητα όλους τους κανονισμούς στον τομέα της εργασίας». Επισημαίνει, δε, η εταιρεία πως «για τις ευρεσιτεχνίες οποίες απαιτούνται πολλά έτη για να εγκριθούν και δεν αντανακλούν αναγκαστικά τις τρέχουσες εξελίξεις στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας” και τα τελευταία 20 χρόνια ο όμιλος έχει εισαγάγει “διάφορες τεχνολογικές καινοτομίες για να υποστηρίξει τους εργαζομένους μας στη διάρκεια του ωραρίου τους και για να καταστήσει πιο εύκολες και αποτελεσματικές τις διαδικασίες της εργασίας τους”.