Google Chrome: Ξεκινά επιλεκτικό «μπλόκο» σε online διαφημίσεις

Η Google ξεκινά επίσημα από σήμερα Πέμπτη να μπλοκάρει επιλεκτικά τις ανεπιθύμητες για πολλούς χρήστες online διαφημίσεις, μέσω του δημοφιλούς προγράμματος πλοήγησης της στο διαδίκτυο Google Chrome.

 

- Διαφήμιση -

Το νέο σύστημα φιλτραρίσματος της Google θα ακολουθεί τις κατευθυντήριες γραμμές του Better Ad Standards, για να βάζει αυτομάτως “φρένο” σε ενοχλητικές διαφημίσεις ιστοσελίδων. Στο στόχαστρο της πολυεθνικής μπαίνουν διαφημίσει όπως αυτές που ξαφνικά παίζουν αυτόματα βίντεο με δυνατό ήχο, όσες ξεπηδούν με μεγάλο ξεχωριστό παράθυρο (pop-up) χωρίς καν εικονίδιο εξόδου, οι μεγάλες που “αιωρούνται” πάνω από την ιστοσελίδα και εκείνες που έχουν έντονα χρώματα στο υπόβαθρο της ιστοσελίδας.

 

Σύμφωνα με τον αμερικάνικο ψηφιακό κολοσσό, αν κάποια ιστοσελίδα κρίνεται ότι δεν τηρεί τις προδιαγραφές του “Better Ad Standards” θα της δίνεται περιθώριο 30 ημερών για να αλλάξει την διαφημιστική πολιτική της, πριν μπλοκαριστεί από τον browser. Στους χρήστες θα εμφανίζεται ένα μήνυμα ενεργοποίησης της δυνατότητας “ad blocking” και αυτοί θα επιλέγουν αν θα επιτρέψουν τις διαφημίσεις ή όχι. Μάλιστα, θα μπλοκάρονται ακόμη και διαφημίσεις της ίδιας της Google. Οι όποιες ενστάσεις από τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων, θα λύνονται μέσω της Συμμαχίας για Καλύτερες Διαφημίσεις, η οποία περιλαμβάνει ως μέλη τη Google, το Facebook, μεγάλους οργανισμούς ενημέρωσης όπως η News Corp.

 

Αν και μοιάζει παράλογο για μια πολυεθνική σαν την Google, βασική πηγή εσόδων της οποίας είναι οι διαφημίσεις να εφαρμόζει μια τέτοια πολιτική “φιλτραρίσματος”, στην ουσία φροντίζει να μπλοκάρει η ίδια επιλεκτικά μερικές διαφημίσεις, προκειμένου να μη μπλοκάρουν οι χρήστες όλες ανεξαιρέτως τις διαφημίσεις. Προφανής στόχος της είναι να πείσει τους χρήστες να εγκαταλείψουν τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (ad blockers) που οδηγεί στο καθολικό μπλοκάρισμα των διαφημίσεων και να αρκεσθούν στις νέες δυνατότητες του Chrome. Τα προγράμματα ad-blocking είναι ευρέως χρησιμοποιούμενα σε όλο τον κόσμο, σε μια προσπάθεια των χρηστών να κάνουν πιο εύκολη την περιήγησή τους στο Ίντερνετ, αλλά στερούν έσοδα από τους διαφημιζόμενους, τους διαφημιστικές και την ίδια τη Google, που μαζί με το Facebook ελέγχει την online διαφημιστική αγορά.

 

Αρκετοί αναλυτές εκφράζουν την καχυποψία τους για το αν η νέα κίνηση της Google αποσκοπεί περισσότερο στο να “καθαρίσει” το διαδίκτυο από τις ενοχλητικές διαφημίσεις, όσο στο να διευρύνει το δικό της μερίδιο στη διαφημιστική “πίτα”. Είναι ενδεικτικό ότι ο Chrome θα εξαιρεί από το “μπλόκο” μία από τις πιο σημαντικές μορφές διαφήμισης της Google, όσες “τρέχουν” πριν τα βίντεο στο YouTube (το οποίο ανήκει στην ίδια).

 

Το νέο φιλτράρισμα διαφημίσεων του Chrome λειτουργεί σε συνδυασμό με ένα δοκιμαστικό πρόγραμμα της Google με το όνομα “Funding Choices” (Επιλογές χρηματοδότησης), όπου οι χρήστες που χρησιμοποιούν λογισμικά ad blockers θα ρωτιούνται αν θέλουν είτε να τους απενεργοποιήσουν είτε να πληρώσουν για “ένα πέρασμα που αφαιρεί όλες τις διαφημίσεις σε αυτόν τον ιστότοπο μέσω του νέου Google Contributor”.

 

 

 

 

 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ