Σχεδόν το 1/3 (32%) των καταναλωτών παγκοσμίως σχεδιάζουν να προβούν στην αγορά συσκευών τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), συμπεριλαμβανομένων ρομπότ και αυτοματοποιημένων προσωπικών βοηθών (όπως είναι το Amazon Echo και το Google Home) ενώ 10% των ερωτηθέντων έχει ήδη αγοράσει κάποια ΑΙ συσκευή, σύμφωνα με την ετήσια παγκόσμια έρευνα της PricewaterhouseCoopers’s (PwC).
Η παγκόσμια έρευνα της PwC ‘Global Consumer Insights διερευνά την καταναλωτική συμπεριφορά, τις συνήθειες και τις προσδοκίες περισσότερων από 22.000 καταναλωτών σε 27 χώρες. Από τα πορίσματα της έρευνας φαίνεται ότι ιδιαίτερα έντονο ενδιαφέρον προς τις συσκευές AI επιδεικνύουν οι καταναλωτές από αναπτυσσόμενες οικονομίες της Ασίας όπως είναι η Κίνα, το Βιετνάμ, η Ινδονησία και η Ταϊλάνδη, σε αντίθεση με τις αναπτυγμένες οικονομίες όπου η ζήτηση είναι γενικά χαμηλότερη.
Ενδεικτικά, το ποσοστό των καταναλωτών στην Βραζιλία και την Κίνα που σχεδιάζουν την αγορά μιας AI συσκευής ανέρχεται σε 59% και 52% αντίστοιχα, σε σύγκριση με τους Αμερικανούς, τους Βρετανούς και τους Γάλλους όπου τα σχετικά ποσοστά ανέρχονται σε 25%, 24% και 25% αντίστοιχα. Έντονο ωστόσο ενδιαφέρον επιδεικνύουν, οι ερωτηθέντες από την Ιταλία και την Πολωνία, με το 40% των καταναλωτών από τις χώρες αυτές να δηλώνει την πρόθεσή του να αγοράσει ΑΙ συσκευή.
Πρωτοπόροι παγκοσμίως στη χρήση ΑΙ συσκευών αναδεικνύονται οι άντρες ηλικίας 18-34 ετών, οι οποίοι είναι ανοιχτοί στη συνεργατική κατανάλωση και είναι λιγότερο πιθανό να λάβουν μέτρα για τη μείωση των κινδύνων κυβερνοασφάλειας και απάτης, ενώ επηρεάζονται σε μικρότερο βαθμό από την τιμή.
Σε άλλα σχετικά συμπεράσματα της έρευνας, φαίνεται ότι κερδίζουν έδαφος παγκοσμίως και οι αγορές μέσω φορητών συσκευών, οι οποίες έχουν υπερδιπλασιαστεί μέσα σε έξι χρόνια και αναλογούν πλέον στο 17% των συνολικών αγορών. Θεωρείται δε αρκετά πιθανό ότι σύντομα θα ξεπεράσουν τις αγορές μέσω υπολογιστή, οι οποίες αναλογούν μόλις σε μία στις πέντε αγορές. Επίσης, οι μισοί από τους ερωτηθέντες κάνουν χρήση smartphone για τις πληρωμές σε καταστήματα.
Πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών συνεχίζει να βρίσκεται τo ηλεκτρονικό εμπόριο, με το 59% του δείγματος να ψωνίζει από διαδικτυακά καταστήματα. Το γεγονός αυτό έχει επιφέρει αλλαγή στις προσδοκίες των καταναλωτών σχετικά με τα έξοδα αποστολής, αφού το 41% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πλήρωναν επιπλέον χρέωση για ταχύτερη ή αυθημερόν παράδοση, το 44% για προκαθορισμένη παράδοση και το 38% θα εξέταζε και το drone ως τρόπο παράδοσης.
Ο John Maxwell, ηγετικό στέλεχος της Global Consumer Markets, PwC, σχολιάζει: “Υπάρχει έντονη κινητικότητα της AI στον καταναλωτικό τομέα και το λιανικό εμπόριο. Οι καταναλωτές αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες τους. Από τη στιγμή που θέλουν κάτι, μπορούν να το παραγγείλουν, αντί να το σκέφτονται μέχρι το επόμενο ταξίδι τους για ψώνια. Μέσα σε δύο με τρία χρόνια η AI θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες σκιαγραφούν το προφίλ, απευθύνονται και εξυπηρετούν τους πελάτες. “