Το online streaming σώζει την μουσική βιομηχανία

“Ανάσα ζωής” στην μουσική βιομηχανία δίνουν οι υπηρεσίες online streaming μουσικής, όπως τo Spotify και το Apple Music, καθώς τα έσοδα τους είναι πλέον η σημαντικότερη πηγή εσόδων της μουσικής βιομηχανίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις πωλήσεις CD και τα ψηφιακά downloads.

 

Σύμφωνα με τη διεθνή ομοσπονδία της βιομηχανίας, IFPI (International Federation of the Phonographic Industry), η ταχύτατη ανάπτυξη των υπηρεσιών streaming τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει στην ανάκαμψη της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας, η οποία παρουσίασε θετικό τζίρο για τρίτη διαδοχική χρονιά.

 

Ειδικότερα, το 2017, ο συνολικός τζίρος της βιομηχανίας ανέβηκε στα 17,3 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένος κατά 8,1% σε ετήσια βάση. Η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου καταγράφηκε στη Λατινική Αμερική και την Κίνα, όπου τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 17,7% και 35,3% αντίστοιχα μέσα σε ένα χρόνο.

 

Η δημοτικότητα των υπηρεσιών όπως το Spotify, το Apple και το Amazon Music προσέφεραν αύξηση εσόδων κατά 41%, φθάνοντας στα 6,6 δισ. δολάρια, ένα ποσό που κατέχει μερίδιο 38% στον συνολικό τζίρο της παγκόσμιας αγοράς ηχογραφημένης μουσικής. Αντίθετα η πώληση φυσικών μορφών, όπως CDs και βινύλια, υποχώρησε κατά 5,4% στα 5,2 δισ. δολάρια – που ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 30%.

 

Χάρη στο online streaming η μουσική βιομηχανία φαίνεται να συνέρχεται από ένα 15ετές σοκ, ουσιαστικά από το 1999 όταν εμφανίστηκαν υπηρεσίες διαμοιρασμού μουσικής όπως το Napster, που επέτρεπαν στους χρήστες να “κατεβάζουν” δωρεάν μουσική, πλήττοντας δραματικά τις πωλήσεις CD. Το 2014, οι πωλήσεις μουσικής είχαν υποχωρήσει κατά 40% σε σχέση με τα έσοδα της βιομηχανίας το 1999. Αυτή τη στιγμή, τα έσοδα για το 2017 είναι στο 68,4% των εσόδων που είχαν καταγραφεί το 1999.

 

Σύμφωνα με ανθρώπους της μουσικής βιομηχανίας, η ανάπτυξη των υπηρεσιών streaming επιτρέπει στην αγορά να προσεγγίσει νέες περιοχές του κόσμου, ενώ παράλληλα “εκπαιδεύει” σε νόμιμους τρόπους μουσικής ακρόασης μία γενιά μουσικόφιλων που γαλουχήθηκαν στην “πειρατεία”. Αλλά το νέο μοντέλο είναι πιο προσοδοφόρο και για τους καλλιτέχνες, που βλέπουν μεγαλύτερο μέρος των κερδών να αποδίδεται σε αυτούς κι όχι στις δισκογραφικές εταιρείες.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ