Για άλλη μια φορά το Facebook κατηγορείται ότι “ανακατεύει την μύτη του” σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του, ζητώντας από τράπεζες πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα πελατών της, αν και το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης διαψεύδει την είδηση και υποστηρίζει ότι απλά ζητούσε εμπορική συνεργασία με τράπεζες με στόχο να προτείνει την παροχή νέων υπηρεσιών στο Messenger.
Τη Δευτέρα, η Wall Street Journal ανέφερε ότι το Facebook έχει ζητήσει από αρκετές μεγάλες τράπεζες να παρέχουν πληροφορίες όπως τα υπόλοιπα των λογαριασμών και τη δραστηριότητα των πιστωτικών καρτών των πελατών τους. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το Facebook ζήτησε από εταιρείες όπως η JPMorgan Chase (JPM), η Wells Fargo (CBEAX), η Citigroup (C) και η U.S. Bancorp (USB) να συζητήσουν πιθανές προσφορές που θα μπορούσαν να προσφέρουν στους χρήστες της πλατφόρμας συνομιλίας Messenger. Από τις εν λόγω τράπεζες, η Chase δεν έδωσε συνέχεια στις επαφές, σύμφωνα με την πηγή που επικαλείται η αμερικάνικη εφημερίδα.
Η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ ήλπιζε να αποκτήσει πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με κάθε λογής οικονομικές συναλλαγές που έγιναν με τραπεζικές κάρτες και να μάθει το υπόλοιπο των τρεχόντων τραπεζικών λογαριασμών των πελατών, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Επιπλέον, ζητούσε πληροφορίες για τα εμπορικά καταστήματα με τα οποία είχαν συναλλαγές και πρότεινε, ως αντάλλαγμα, στις τράπεζα να προωθήσει στο Messenger, το οποίο έχει 1,3 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες, ορισμένες από τις προσφορές τους.
Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει εάν έχει μιλήσει με τις εταιρείες αυτές, αλλά διευκρίνισε ότι συνεργάζεται με τις τράπεζες για να προσφέρει διάφορες υπηρεσίες στο Messenger. Ένας εκπρόσωπος του Facebook στο CNNMoney δήλωσε ότι “όπως πολλές εταιρείες στο διαδίκτυο με εμπορικές δραστηριότητες, συνεργαζόμαστε με τράπεζες και εταιρείες πιστωτικών καρτών για να προσφέρουμε υπηρεσίες όπως chat για πελάτες ή διαχείριση λογαριασμών”.
Ως παράδειγμα ανέφερε ότι οι χρήστες του Facebook μπορούν να συνδέσουν το λογαριασμό τους PayPal (PYPL) με το Facebook Messenger και να παρακολουθήσουν τα υπόλοιπα λογαριασμών, τις αποδείξεις και τις ενημερώσεις αποστολών ή οι πελάτες της American Express (AXP) μπορούν να χρησιμοποιούν το Messenger για να παρακολουθούν αγορές. Το Facebook δήλωσε ότι κανένα από αυτά τα οικονομικά δεδομένα δεν μοιράζεται με τους διαφημιζόμενους. “Η ιδέα είναι ότι η ανταλλαγή μηνυμάτων με μια τράπεζα μπορεί να είναι καλύτερη από την αναμονή μέσω τηλεφώνου – και είναι εντελώς opt-in”, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Facebook.
Μια εκπρόσωπος της Citigroup δήλωσε ότι η εταιρεία αναγνωρίζει ότι οι πελάτες της ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θέλει να είναι εκεί όπου βρίσκονται οι καταναλωτές. Ωστόσο, σημείωσε κάποιες ανησυχίες σχετικά με ζητήματα ιδιωτικότητας. “Ενώ έχουμε τακτικές συνομιλίες για πιθανές συνεργασίες, η διασφάλιση της ασφάλειας και της ιδιωτικότητας των δεδομένων των πελατών μας και η παροχή επιλογής στους πελάτες είναι υψίστης σημασίας σε ό, τι κάνουμε”, δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Η εκπρόσωπος Τύπου της JPMorgan Chase Πατρίσια Γουέξλερ έστειλε στο Γαλλικό Πρακτορείο τη δήλωση που έκανε στη Wall Street Journal. “Δεν διαβιβάζουμε τα δεδομένων των συναλλαγών των πελατών μας (…) και επομένως απορρίψαμε ορισμένες προτάσεις που μας έγιναν”, τονίζεται στην ανακοίνωση. Η US Bancorp είπε στο CNNMoney ότι δεν έχει κοινοποιήσει καμία πληροφορία ή δεδομένα πελατών στο Facebook ή σε οποιαδήποτε άλλη τεχνολογική πλατφόρμα. “Η ιδιωτικότητα και η προστασία των προσωπικών πληροφοριών και των δεδομένων των πελατών μας είναι ύψιστη προτεραιότητά μας”, πρόσθεσε εκπρόσωπος της τράπεζας. Η Wells Fargo, τέλος, δήλωσε σε ανακοίνωση της ότι “η προστασία της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων των πελατών είναι ύψιστης σημασίας” για την τράπεζα. “Δεν εμπλακήκανε ενεργά σε συνομιλίες ανταλλαγής δεδομένων με το Facebook”, ανέφερε η εταιρεία.
Η σχετική είδηση κυκλοφορεί την στιγμή που το Facebook έχει δεχτεί αυξανόμενη κριτική σχετικά με τις πρακτικές προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του, μετά από αποκαλύψεις ότι η εταιρεία Cambridge Analytica απέπσασε τα προσωπικά δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών Facebook παγκοσμίως.