Η Uber ετοιμάζεται να εστιάσει περισσότερο την δραστηριότητα της από τα ταξί στα ηλεκτρικά ποδήλατα και σκούτερ για να αυξήσει την παγκόσμια επιχειρηματική της δραστηριότητα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της, Νταρά Χοσροβσάχι.
Η εφαρμογή διαμοιρασμού διαδρομών θα προωθήσει διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς που μπορούν να λειτουργήσουν καλύτερα στις “μπουκωμένες” από κίνηση κεντρικές αρτηρίες των πόλεων, για να διατηρήσουν τους χρήστες της Uber στην πλατφόρμα της.
Ο Νταρά Χοσροβσάχι δήλωσε στους Financial Times ότι ενώ η κίνηση αυτή θα κοστίσει βραχυπρόθεσμα στην Uber, που είχε ζημίες ύψους 4,5 δισ. δολαρίων πέρυσι, μακροπρόθεσμα θα ήταν καλύτερο για τις πόλεις, τους χρήστες και την εταιρεία. “Κατά την ώρα αιχμής, είναι πολύ λιγότερο αποδοτικό το να χρησιμοποιείται ένας όγκος μετάλλου ενός τόνου για να μεταφερθεί δέκα τετράγωνα ένα άτομο”, δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο Khosrowshahi υποστήριξε επίσης ότι η διαφοροποίηση θα βοηθήσει στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των χρηστών και θα επιτρέψει στην Uber να προσελκύσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, προσθέτοντας ότι “κανένα προϊόν δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει ολόκληρη την αγορά”.
Η Uber έχει προσθέσει ηλεκτρονικά ποδήλατα στην εφαρμογή της σε ορισμένες πόλεις των ΗΠΑ και δαπάνησε ακόμα γύρω στα 200 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει την εταιρεία διαμοιρασμού διαδρομών Jump για 200 εκατομμύρια δολάρια στις αρχές του έτους. Ποδήλατα της Jump είναι διαθέσιμα σε οκτώ αμερικανικές πόλεις, περιλαμβανομένης της Νέας Υόρκης, της Ουάσινγκτον και του Ντένβερ, και σύντομα θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται και στο Βερολίνο
Έχει επίσης επενδύσει στην εταιρεία ηλεκτρικών σκούτερ Lime κι έχει κλείσει συμφωνίες με τη Masabi, μια εφαρμογή με έδρα στο Λονδίνο που παρέχει εισιτήρια μέσω φορητών συσκευών για μέσα μαζικής μεταφοράς. Ακόμη, η εταιρεία επεκτείνεται και σε άλλους τομείς, όπως το delivery φαγητού κ.α.
Η εναλλακτική αυτή στροφή της Uber έρχεται τη στιγμή που οι κινεζικές εταιρείες ανταλλαγής ποδηλάτων συνεχίζουν την επιθετική επέκταση τους. Παρόλο που τα συστήματα παροχής τέτοιων υπηρεσιών, όπως τα Mobike’s, αντιμετώπισαν προβλήματα στο να κάνουν το μοντέλο τους βασικό μοντέλο εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εταιρείες αυτές είναι δυνητικοί ανταγωνιστές στην εγγραφή χρηστών στις δικές τους εφαρμογές και πλατφόρμες για μεταφορές και άλλες υπηρεσίες.