Σύμφωνα με μια έκθεση της αναλυτικής εταιρείας καταγραφής στατιστικών EV-Volumes, κυκλοφορούν σήμερα περισσότερα από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της Ευρώπης.
Επιπλέον, οι συνολικές σωρευτικές πωλήσεις αναμένεται να φθάσουν τα 1,35 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των φορτηγών, καθώς και των υβριδικών μοντέλων plug-in. Κι όλα αυτά τη στιγμή που οι πωλήσεις αυξήθηκαν άνω του 40% κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2018, όπως αναφέρει ο Guardian, πωλήθηκαν περίπου 195.000 αυτοκίνητα plug-in σε ολόκληρη την ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ελβετία.
Το φράγμα του 1 εκατομμυρίου αποτελεί ένα συμβολικό ορόσημο που σηματοδοτεί την ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας και της βιομηχανίας, με τα ηλεκτρικά οχήματα να έχουν πλέον μερίδιο 2,2% της ευρωπαϊκής αγοράς. Η Ευρώπη ξεπέρασε το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων σχεδόν ένα χρόνο μετά την Κίνα, η οποία διαθέτει πολύ μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων, αλλά νωρίτερα από τις ΗΠΑ, η οποία αναμένεται να φτάσει στο ορόσημο αργότερα φέτος λόγω της ζήτησης για το τελευταίο μοντέλο Tesla.
Στην ευρωπαϊκή αγορά η Νορβηγία πρωτοστατεί, με 36.500 πωλήσεις και μερίδιο 37% στις νέες άδειες κυκλοφορίας Ωστόσο, η Γερμανία αναμένεται να ξεπεράσει τη Νορβηγία μέχρι το τέλος του έτους λόγω της ταχείας ανάπτυξης αυτής της αγοράς. Προϋπόθεση για την υψηλή ανάπτυξη κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι να υπάρχει αυξημένη διαθεσιμότητα σε οχήματα. Σύμφωνα με την έκθεση, τα αποθέματα υβριδικών οχημάτων είναι κατά μέσο όρο τεσσάρων ημερών, ενώ υπάρχει ουρά ανεκπλήρωτων παραγγελιών δύο μηνών.
Τα μοντέλα με περισσότερες από 10.000 ανεκπλήρωτες παραγγελίες το καθένα, είναι το Hyundai Kona, το VW e-Golf, η Jaguar i-Pace, το Nissan Leaf και το νέο μοντέλο Tesla 3.