Το πρώτο κινούμενο με υδρογόνο τρένο στον κόσμο τέθηκε σε λειτουργία στην Γερμανία, φιλοδοξώντας να φέρει μια επανάσταση στον τομέα των μεταφορών, αντικαθιστώντας τα ρυπογόνα κινούμενα με ντίζελ τρένα με μια πιο ακριβή αλλά φιλικότερη προς το περιβάλλον τεχνολογία.
Δύο γαλάζιες αμαξοστοιχίες με το όνομα Coradia iLint, που κατασκευάστηκαν από τη γαλλική κατασκευαστή TGV Alstom, άρχισαν τη Δευτέρα να εκτελούν ένα δρομολόγιο 62 χιλιομέτρων μεταξύ των πόλεων Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde και Buxtehude στη βόρεια Γερμανία.
“Το πρώτο υδρογονοκίνητο τρένο στον κόσμο εισέρχεται σε εμπορικές υπηρεσίες και είναι έτοιμο για σειριακή παραγωγή”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Alstom Henri Poupart-Lafarge σε τελετή παρουσίασης στο Bremervoerde, σταθμό όπου οι αμαξοστοιχίες θα τροφοδοτούνται με υδρογόνο.
Η Alstom δήλωσε ότι σκοπεύει να παραδώσει άλλα 14 από τα τρένα μηδενικών εκπομπών ρύπων στο κράτος της Κάτω Σαξονίας μέχρι το 2021, ενώ άλλα γερμανικά κράτη εξέφρασαν επίσης ενδιαφέρον.
Οι αμαξοστοιχίες υδρογόνου είναι εξοπλισμένες με κυψέλες καυσίμου που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω ενός συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου, μια διαδικασία που αφήνει ατμό και συμπυκνωμένο νερό σαν τις μοναδικές εκπομπές προς το περιβάλλον. Η πλεονάζουσα ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου επί της αμαξοστοιχίας.
Οι αμαξοστοιχίες Coradia iLint μπορούν να κινηθούν για περίπου 1.000 χλμ. με ένα μόνο ρεζερβουάρ υδρογόνου, όπως και τα κινούμενα με ντίζελ τρένα.
Η Alstom στοιχηματίζει στην τεχνολογία ως μια πιο πράσινη και πιο ήσυχη -μόνος ήχος που παράγει προέρχεται από τους τροχούς και την αντίσταση του αέρα- εναλλακτική λύση στο ντίζελ σε μη ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές – μια ελκυστική προοπτική για πολλές γερμανικές πόλεις που προσπαθούν να καταπολεμήσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση.
“Σίγουρα, η αγορά ενός υδρογονοκίνητου τρένου είναι κάπως πιο ακριβή από ένα τρένου κινούμενου με ντίζελ, αλλά είναι φθηνότερο στο να κινηθεί”, δήλωσε ο Stefan Schrank, διευθυντής του έργου στην Alstom.
Κι αλλες χώρες εξετάζουν επίσης τα τρένα υδρογόνου, ανέφερε η Alstom, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας, των Κάτω Χωρών, της Δανίας, της Νορβηγίας, της Ιταλίας και του Καναδά. Στη Γαλλία, η κυβέρνηση έχει ήδη δηλώσει ότι επιθυμεί το πρώτο τρένο υδρογόνου να βρίσκεται στις ράγες έως το 2022.