Ακούγεται ότι έρχεται εδώ και πολύ καιρό, αλλά μια αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι είναι πλέον έτοιμη να φέρει στο εμπόριο ένα υβριδικό όχημα κυκλοφορίας αέρος-δρόμου. Πρόκειται για ένα προϊόν της εταιρείας Terrafugia, μια θυγατρική του κινεζικού ομίλου Geely Automotive, που εργάζεται πάνω στην συγκεκριμένη ιδέα για σχεδόν μια δεκαετία τώρα.
Γνωστό με το όνομα “Transition” (“Μετάβαση”), αυτό το όχημα θα μπορούσε να είναι πρόδρομος σε ένα μέλλον όπου όλοι θα χρησιμοποιούμε την υβριδική οδήγηση για να “πεταχτούμε κάπου”. Οι κατασκευαστές ισχυρίζονται ότι το προϊόν έχει βαθμολογηθεί και εγκριθεί τόσο για ταξίδια αέρος όσο και εδάφους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, απέχει πολύ από το μα βγει σε γενική διαθεσιμότητα. Άλλωστε η τιμή του θα κινείται μεταξύ 300 και 400 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τα δοκιμαστικά πρωτότυπα του “Transition” έχουν ήδη καταγράψει εκατοντάδες ώρες χρόνου πτήσης. Είναι γνωστό ότι το “ιπτάμενο αμάξι” φτάνει τα περίπου 100 μίλια ανά ώρα στον αέρα, καταναλώνει κλασσικό (αν και premium) αμόλυβδο πετρέλαιο και έχει τετράχρονο κινητήρα 140 λιβρών με τέσσερις κυλίνδρους. Αυτό μπορεί να μην φαίνεται πολύ ελκυστικό για μια μηχανή αεροσκάφους. Ωστόσο, οι δημιουργοί φαίνεται πεπεισμένοι ότι το “Transition” μπορεί σίγουρα να πάει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο. Η εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι το όχημα είναι σε καλή θέση για να αντικαταστήσει τα μικρά ελαφριά αεροσκάφη για εσωτερικές πτήσεις.
Η Terrafugia σημειώνει ότι η εναλλαγή μεταξύ της λειτυργίας πτήσης και δρόμου διαρκεί λιγότερο από ένα λεπτό. Βέβαια, το όχημα χρειάζεται επίσης ένα διάδρομο για να φτάσει στον αέρα, όπως και κάθε άλλο αεροσκάφος. Η εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι έχει εξασφαλίσει έγκριση από την Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας της οδικές και εναέριες αρχές των Η.Π.Α. για τους πελάτες της ώστε να μπορούν να το οδηγήσουν και να το πιλοτάρουν νόμιμα.
Οι τιμές για το νέο μοντέλο δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί, αλλά το πρακτορείο ειδήσεων Xinhua της Κίνας δηλώνει ότι οι αρχικές πωλήσεις του θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο. Η Terrafugia, πρόσφατα προχώρησε και σε κάποιες βελτιώσεις στο αυτοκίνητο. Αυτές περιλαμβάνουν καλύτερα καθίσματα, περισσότερο αποθηκευτικό χώρο, βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας και αερόσακους. Επιπλέον, έχουν τοποθετηθεί οπτικές κάμερες, ένα νέο σύστημα αλεξίπτωτων και μια λειτουργία “επιπλέον ώθησης” κατά την διάρκεια της πτήσης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Chris Jaran, δήλωσε νωρίτερα αυτό το έτος: “Η ανάπτυξη αυτής της νέας τεχνολογίας μας επέτρεψε να δοκιμάσουμε πολλούς διαφορετικούς μηχανισμούς και να δημιουργήσουμε βελτιώσεις στη διαδικασία.Είμαστε στο κρίσιμο σημείο όπου μπορούμε να εφαρμόσουμε τα καλύτερα χαρακτηριστικά σχεδίασης με βάση τα έτη πτήσης και τις δοκιμές οδήγησης. Αυτό θα βελτιώσει τη λειτουργία, την ασφάλεια και την αισθητική του για τη βέλτιστη εμπειρία πτήσης και οδήγησης”.