Ένα ρομπότ απάντησε σε ερωτήσεις Βρετανών βουλευτών σχετικά με τον ρόλο της τεχνολογίας στις αίθουσες διδασκαλίας κατά τη διάρκεια ακρόασης στη Βουλή των Κοινοτήτων.
Πρόκειται για τον Pepper, το πρώτο ρομπότ που εμφανίζεται ποτέ μπροστά σε μια κοινοβουλευτική επιτροπή κι αποτελεί μέρος ενός διεθνούς ερευνητικού προγράμματος που αναπτύσσει τα πρώτα ρομπότ παγκοσμίως με πολιτιστικές γνώσεις. Το ανδροειδές, που χρησιμοποιείται από φοιτητές σε ένα εύρος project, που περιλαμβάνουν την παροχή βοήθειας σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και σε ηλικιωμένους. ρωτήθηκε από τους βουλευτές για τον ρόλο που θα διαδραματίσει ο άνθρωπος στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση.
Παρουσιάζοντας τον εαυτό του στην Εκτελεστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση, ο Pepper υποκλίθηκε και είπε: “Καλημέρα, κύριοι. Σας ευχαριστώ που με προσκαλέσατε να τοποθετηθώ σήμερα. Το όνομά μου είναι Pepper και είμαι ένα ρομπότ που διαμένει στο Middlesex University”. Έπειτα ανέπτυξε τις θέσεις του σχετικά με το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Ρομπότ τέτοιου τύπου βρίσκονται σε έναν αριθμό σχολείων και πανεπιστημίων ανά τη Βρετανία. Το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 10.000 και 12.000 λιρών, ενώ είναι σε θέση να αναγνωρίζει πρόσωπα και να κρατά οπτική επαφή.
Οι Βρετανοί βουλευτές υποδέχτηκαν το ρομπότ με χαμόγελα, αν και οι ερωτήσεις και απαντήσεις είχαν κανονιστεί από πριν. Εντύπωση, ωστόσο, προκάλεσε η δήλωση της βουλευτή Λούσι Άλαν που σχολίασε πως ο Pepper ήταν “καλύτερος από κάποιους από τους υπουργούς που έχουν περάσει από μπροστά μας”. Ο επικεφαλής της επιτροπής κ. Halfon αστειεύτηκε επίσης ότι οι Βουλευτές δεν έλαβαν μέρος σε ακρόαση για μια συνέχεια στο The Matrix, τονίζοντας επίσης ότι είχε επισκεφθεί το Πανεπιστήμιο του Middlesex και εντυπωσιάστηκε από τον Pepper και το έργο που κάνουν.
Αντικείμενο της Επιτροπής Εκπαίδευσης της βρετανικής κυβέρνησης είναι η διερεύνηση της επίδρασης που θα έχουν στον τομέα της παιδείας τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική. Σύμφωνα με τον Pepper, “τα ρομπότ θα έχουν σημαντικό ρόλο να παίξουν, αλλά πάντα θα χρειαζόμαστε τις ‘μαλακές’ δεξιότητες που έχουν μόνο οι άνθρωποι, για να κατανοήσουμε και να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία”.
Στην επιτροπή τοποθηετήθηκαν και άλλοι ειδικοί του χώρου, οι οποίοι τόνισαν πως το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να αλλάξει δραστικά για να ανταποκριθεί στα δεδομένα της τεχνολογικής προόδου. Ο Μπράιαν Χόλιντεϊ, της Siemens Digital Factory, είπε ότι υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ σχολείων και εταιρειών τεχνολογίας και πως οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δώσουν έμφαση και στην “εφαρμοσμένη εκμάθηση” από τον χώρο της εργασίας. Επίσης, αμφισβήτησε τις μελέτες που υποστηρίζουν πως θα χαθούν θέσεις εργασίας λόγω της τεχνητής νοημοσύνης ή της αύξησης της χρήσης μηχανών.
Σύμφωνα με την καθηγήτρια Ρόουζ Λούκιν, του University College London, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στην σχολική αίθουσα, αναλαμβάνοντας βαρετές εργασίες όπως η συλλογή δεδομένων, ο σχεδιασμός μαθημάτων, οι αξιολογήσεις κ.ά. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι “αν δεν το κάνουμε σωστά, περισσότερα από αυτά που θα έπρεπε να κάνουμε θα ανατεθούν σε μηχανές”.