Η Google δρομολογεί ένα σύνολο εργαλείων σε ολόκληρη την Ευρώπη για να διασφαλίσει την πολιτική διαφάνεια κατά την πορεία προς τις εκλογές για το 2019 στην ΕΕ, σε μια προσπάθεια να καταστείλει τις online “σκοτεινές διαφημίσεις” (dark ads).
Τα εργαλεία αυτά αποτελούν μια εν μέρει απάντηση στη ρωσική καμπάνια παραπληροφόρησης κατά τις εκλογές του 2016 στις ΗΠΑ, όπου μυστικοί πράκτορες από το εξωτερικό μπορούσαν να αγοράσουν πολιτικές διαφημίσεις απευθυνόμενες στο Αμερικάνικο εκλογικό κοινό.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του ο Guardian, για να καταπολεμήσει την άνοδο των “σκοτεινών διαφημίσεων”, που επιτρέπουν στους υποψήφιους να στοχεύουν συγκεκριμένες ομάδες ατόμων με διαφημίσεις, η Google θα λάβει μια σειρά μέτρων, όπως:
– Να απαιτεί οι διαφημίσεις που αναφέρουν ένα πολιτικό κόμμα, υποψήφιο ή αξιωματούχο να αποσαφηνίζουν στους ψηφοφόρους ποιος πληρώνει για αυτές
-Μια νέα διαδικασία επιβεβαίωσης των διαφημιστών των ευρωεκλογών, για να διασφαλίζεται πως είναι αυτοί που λένε πως είναι
-Μια, ειδική για την Ε.Ε. ψηφιακή βάση δεδομένων με το όνομα “Αναφορά Διαφάνειας για τις Εκλογές” (Election Ads Transparency Report), όπου θα μπορούν να γίνουν αναζητήσεις σχετικά με τις διαφημίσεις, προκειμένου να διαπιστώνεται ποιος αγοράζει εκλογικές διαφημίσεις, πού στοχεύουν και πόσα χρήματα δαπανόνται.
Ο Lie Junius, διευθυντής της Google για τη δημόσια πολιτική και τις κυβερνητικές σχέσεις της ΕΕ, δήλωσε ότι η πρόθεσή του με τα εργαλεία είναι να “βοηθήσει τους ψηφοφόρους να κατανοήσουν καλύτερα την πολιτική διαφήμιση που βλέπουν”.
Ένα ακόμα μέλημα της Google έχει να κάνει με την προστασία των εκλογικών πληροφοριών και τη διατήρηση της ασφάλειας των πλατφορμών: “Για τις ευρωεκλογές του 2019, παρέχουμε in-person εκπαίδευση ασφαλείας στις πιο ευάλωτες ομάδες, που αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο επιθέσεων phishing”, αναφέρει η εταιρεία
Κλείνοντας, η αμερικανική εταιρεία τονίζει πως το Google News Lab θα συνεργάζεται με ΜΜΕ και στις 27 χώρες, για να υποστηρίζει τη διασταύρωση online ειδήσεων. “Θα παρέχουν μια σειρά δωρεάν εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων πάνω στη διασταύρωση, για να δείξουν στους δημοσιογράφους τα πιο σύγχρονα εργαλεία και τεχνολογίες για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και θα υποστηρίξουν την κάλυψη των εκλογών”.