Μετά τα αυτοκίνητα και τα αυτόνομα πλοία ο τεχνολογικός κολοσσός της Rolls Royce θέλει να επεκταθεί και στον τομέα των ηλεκτρικών αεροσκαφών, φιλοδοξώντας να αλλάξει τα δεδομένα στον κόσμο της αεροπλοΐας.
Σε δελτίο τύπου της εταιρείας την Πέμπτη, ανακοινώθηκε ότι έχουν ξεκινήσει τα σχέδια για το ACCEL (Accelerating the Electrification of Flight), ένα αεροπλάνο μηδενικών εκπομπών που αναμένεται να φτάνει την ταχύτητα των 480 χλμ/ώρα και να είναι το πιο γρήγορο ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος στην ιστορία. Μια ομάδα Βρετανών σχεδιαστών, μηχανικών και data specialists της Rolls-Royce και άλλων εταιρειών εργάζονται στο αεροδρόμιο Γκλόστερσαϊρ πάνω σε αυτό το αεροπλάνο, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2020.
Το πρόγραμμα ACCEL, στο πλαίσιο του οποίου εντάσσεται και το υπό κατασκευή μοντέλο, στοχεύει γενικά στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην αεροπορία και χρηματοδοτείται από εν μέρει από τη βρετανική κυβέρνηση, ενώ σε αυτό συμμετέχει σειρά εταιρειών-συνεργατών, όπως η YASA και η Electroflight. Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι να φέρει ένα νέο “αέρα” στην αεροπορία, στο πλαίσιο της στρατηγικής της Rolls Royce για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με τον Μάθιου Παρ, project manager του ACCEL για τη Rolls Royce, το αεροπλάνο θα κινείται χάρη σε ένα εξαιρετικά προηγμένο ηλεκτρικό σύστημα και την «ισχυρότερη μπαταρία που έχει φτιαχτεί ποτέ για πτήση». Συγκεκριμένα, η μπαταρία θα είναι τόσο «δυνατή», ώστε με μία φόρτιση να μπορεί να εκτελεί το δρομολόγιο Λονδίνο – Παρίσι.
Επιπλέον, το αεροπλάνο θα διαθέτει ειδική θερμική προστασία και θα είναι σχεδιασμένο για είναι όσο ελαφρύτερο γίνεται. Ο έλικας του αεροπλάνου θα κινείται με τρία ηλεκτρικά μοτέρ, με τις λεπίδες του να περιστρέφονται πιο αργά σε σχέση με συμβατικά αεροσκάφη, για να είναι σταθερότερη και πιο αθόρυβη η πτήση. Ωστόσο, η συνολική ιπποδύναμη που θα παρέχουν τα μοτέρ θα ξεπερνά τα 500 άλογα. Για λόγους ασφαλείας και βελτιστοποίησης επιδόσεων, αισθητήρες θα συλλέγουν ανελλιπώς πληροφορίες και δεδομένα για την τάση της μπαταρίας, τη θερμοκρασία κλπ.
Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα ACCEL της Rolls-Royce ακολουθεί ένα άλλο σημαντικό ορόσημο στα αυτόνομα οχήματα. Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι ολοκλήρωσε μια δοκιμαστική πορεία του πρώτου πλήρως αυτόνομου πλοίου στον κόσμο που μπορεί να πλοηγηθεί και να αναλάβει άλλα καθήκοντα του πλοίου από μόνο του.