Η Toyota και η ιαπωνική διαστημική υπηρεσία JAXA σχεδιάζουν ένα αεροστεγές όχημα εδάφους (rover) ώστε να το στείλουν στο φεγγάρι το 2029, με χώρο στο εσωτερικό για τέσσερις αστροναύτες.
Σε ανακοίνωση της την Τρίτη η Toyota Motor Corp. ανέφερε ότι θα αναπτύξουν από κοινού ένα rover που θα αποσταλεί στο φεγγάρι το 2029, εν μέσω ενός αναπτυσσόμενου σκληρού παγκόσμιου ανταγωνισμού για την εξερεύνηση του φυσικού δορυφόρου της Γης. Η Toyota αποκάλυψε το έργο με την JAXA για να κατασκευάσει ένα rover που θα μπορεί να τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμων και να επιτρέπει στους αστροναύτες να ζουν μέσα σε αυτό για μια ορισμένη χρονική περίοδο χωρίς να φορούν διαστημικές στολές, γεγονός που θα αποτελούσε την πρώτη τέτοια εξέλιξη παγκοσμίως.
Αυτού του είδους οι δυνατότητες κίνησης στο έδαφος θεωρούνται απαραίτητες για τις επανδρωμένες εξερευνητικές αποστολές στην επιφάνεια της σελήνης. Κι ακόμα και με τις περιορισμένες δυνατότητες μεταφοράς ενέργειας στη Σελήνη, το ρόβερ αυτό εκτιμάται πως θα μπορούσε να έχει εμβέλεια άνω των 10.000 χλμ στην επιφάνεια του φεγγαριού.
Η JAXA σχεδιάζει να στείλει επανδρωμένες αποστολές στο φεγγάρι μεταξύ 2029 και 2034. Το μέχρι στιγμής σκεπτικό για το ρόβερ που μελετούν η JAXA και η Toyota αφορά σε μήκος 6 μέτρων, πλάτος 5,2 μέτρων, ύψος 3,8 μέτρων, χώρο διαβίωσης 13 κυβικών μέτρων και δυνατότητα φιλοξενίας δύο ατόμων (τεσσάρων σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης). ”Είμαστε πολύ χαρούμενοι ως μηχανικοί που συμμετέχουμε σε projects στην επιφάνεια του φεγγαριού. Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος “, δήλωσε ο Shigeki Terashi, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota, σε ένα συμπόσιο που διοργάνωσε η JAXA στο Τόκιο.
“Τα επανδρωμένα ρόβερ με καμπίνες υπό πίεση είναι ένα στοιχείο που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ολοκληρωμένη εξερεύνηση και χρήση της σεληνιακής επιφάνειας. Για αυτό, θα θέλαμε να επικεντρώσουμε τις τεχνολογικές δυνατότητες της χώρας μας και να διεξάγουμε τεχνολογικές μελέτες”, δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της JAXA, Χιρόσι Γιαμακάβα.
Αλλά και ο ίδιος ο πρόεδρος της Toyota, Ακίο Τογιόντα, θέλησε να τονίσει το ιστορικό βάρος της συνεργασίας, καθώς “η αυτοκινητοβιομηχανία για πολύ καιρό λειτουργούσε έχοντας κατά νου τις έννοιες της ‘ιδιαίτερης πατρίδας’ και της ‘πατρίδας’. Ωστόσο, από εδώ και στο εξής, στο πλαίσιο ανταπόκρισης σε ζητήματα όπως περιβαλλοντικά προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, η έννοια ενός “μητρικού πλανήτη”, από τον οποίο προερχόμαστε όλοι, θα αποκτήσει μεγάλη σημασία”…
“Επιπρόσθετα, τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται σε όλες τις περιοχές της Γης, και σε κάποιες είναι ζωτικής σημασίας για να επιστρέφουν ζωντανοί οι άνθρωποι. Και νομίζω ότι το να επιστρέφει κάποιος ζωντανός, είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται κάποιος σε αυτό το πρόγραμμα”, σημείωσε ακόμα.
Η συνεργασία αυτή έρχεται σε μια εποχή αυξανόμενου διεθνούς ανταγωνισμού για την εξερεύνηση της Σελήνης. Οι Ηνωμένες Πολιτείες σχεδιάζουν να χτίσουν ένα φυλάκιο πάνω στο φεγγάρι, ενώ η Κίνα ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι έγινε η πρώτη χώρα που προσγείωσε με επιτυχία έναν μη επανδρωμένο ρομποτικό όχημα στη σκοτεινή πλευρά του δορυφόρου. Τον περασμένο μήνα, το Ισραήλ εκτόξευσε το πρώτο σεληνιακό της σκάφος μέσω μιας ιδιωτικά χρηματοδοτούμενης αποστολής.