Το 44% των παιδιών ηλικίας 5-7 ετών στην Ρωσία διαθέτουν Smartphone με πρόσβαση στο ιντερνέτ, ενώ το ποσοστό αυτό σε παιδιά ηλικίας 8-11 ετών φθάνει το 74%. Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε το ρωσικό Ινστιτούτο Ερευνών του ιντερνέτ, στην έκθεση του με τίτλο «Το παιδικό ιντερνέτ το 2018», την οποία παρουσίασε στην συνέντευξη τύπου που έδωσε σήμερα με θέμα την «διαδικτυακή ασφάλεια των παιδιών».
Οι ερευνητές του ινστιτούτου επισημαίνουν ότι το κοινό των ιστοσελίδων με παιδικό περιεχόμενο στον ρωσικό ιντερνέτ φθάνει τα 24,5 εκατομμύρια άτομα (παιδιά και γονείς). Τις διάφορες πλατφόρμες, στις οποίες περιλαμβάνονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι ιστοσελίδες που φιλοξενούν βίντεο (video hosting sides) με παιδικό περιεχόμενο, τις επισκέπτονται 41 εκατομμύρια άτομα.
«Τα παιδιά αρχίζουν και χρησιμοποιούν το διαδίκτυο όλο και πιο πολύ σε μικρότερες ηλικίες: κατά μέσο όρο ήδη στην ηλικία των 4-5 ετών, εκ των οποίων το ένα τρίτο το χρησιμοποιούν μόνα τους» αναφέρεται στην έκθεση του ινστιτούτου.
Ο εμπειρογνώμων του Ινστιτούτου Ερευνών του ιντερνέτ Ντμίτρι Τσιστόφ, συσχετίζει τα ποσοστά αυτά με την εξέλιξη της τεχνολογίας. «Σήμερα ένα παιδί δεν χρειάζεται να ξέρει να διαβάζει και να γράφει για να αρχίσει να χρησιμοποιεί το ιντερνέτ. Οι ηχητικοί σύμβουλοι βοηθούν στο βρουν την αγαπημένη τους ταινία κινούμενων σχεδίων, μια σειρά ιστοσελίδες που φιλοξενούν βίντεο, χωρίς να γνωρίζουν στην ουσία τα γράμματα και χωρίς να γνωρίζουν ποια κουμπιά να πατήσουν» επισημαίνει ο Τσιστόφ.
Οι ειδήμονες του ινστιτούτου, επισημαίνουν ότι το 23% των γονέων χρησιμοποιούν κάποια μέσα προστασίας για τα παιδιά τους, εκτός από τα antivirus. Τα τελευταία τρία χρόνια το ποσοστό των οικογενειών που κάνουν χρήση κάποιων εφαρμογών που σχετίζονται με την προστασία των παιδιών τους στο διαδίκτυο αυξήθηκε από το 5% στο 23%. «Τρεις φορές έγιναν πιο δημοφιλείς στους γονείς οι υπηρεσίες του ‘παιδικού ιντερνέτ’ που προσφέρουν οι πάροχοι καθώς αυξήθηκαν από το 4% στο 12%. Οι αλλαγές αυτές οφείλονται τόσο στην ευρεία εκλαΐκευση της διαδικτυακής ασφάλειας όσο και στους νέους γονείς που είναι καλύτερα ενημερωμένοι» αναφέρει η έκθεση του ινστιτούτου.
Η έκθεση με την επωνυμία «Το παιδικό ιντερνέτ -2018» που παρουσίασε το ρωσικό Ινστιτούτο Ερευνών του ιντερνέτ, διαμορφώθηκε με βάση τις έρευνες που πραγματοποίησαν στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου η εταιρεία Mediascope, η εταιρεία παροχής υπηρεσιών στα πεδία πληροφορικής Brand Analytics και το ίδρυμα «Obsestevenoye Mnenye»