Ένα πολυδιαφημισμένο χαρακτηριστικό του φετινού PES, είναι η τεχνητή νοημοσύνη(Βλέπε A.I.) των παικτών η οποία αναβαθμίστηκε σημαντικά σε σχέση με πέρυσι. Όσο η μπάλα παίζεται ή ακόμα κι αν…δεν παίζεται και είναι σε πόδια ακίνητου παίκτη, οι συμπαίκτες και οι αντίπαλοι θα κάνουν διαρκώς κίνηση στον αγωνιστικό χώρο.
Για του λόγου το αληθές, είδαμε συγκριτικά βίντεο με το PES 2011, όπου η υποστήριξη των παικτών ήτανε σχεδόν μηδαμινή. Αυτό έχει πλέον διορθωθεί φέτος.
Οι συμπαίκτες σας στο PES 2012 δεν κάνουν μόνο κάθετες κινήσεις προς το τέρμα, αλλά και διαγώνιες, πράγμα που σημαίνει ότι αρκεί να πετύχετε το σωστό timing της κίνησής τους και να τους δώσετε την μπάλα στον κατάλληλο χρόνο. Εκτελούν επίσης ψεύτικα τρεξίματα, “τραβώντας” αμυντικούς πάνω τους, κάτι που σας επιτρέπει να κάνετε προσποίηση και είτε να δώσετε πάσα σε άλλον συμπαίκτη, είτε να τρέξετε προς το τέρμα.
Η άμυνα είναι άλλος ένας τομέας που αλλάζει ριζικά, τουλάχιστον ως προς την τοποθέτηση των παικτών. Οι γραμμές άμυνας και κέντρου στο PES 2011 είχαν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Στο PES 2012 όμως θα έχουν μεγαλύτερη συνοχή κι αυτό δεν θα επιτρέπει στους αντίπαλους επιθετικούς να εκτελέσουν την επίθεσή τους με την ευκολία που είχαν έως τώρα. Κάτι τέτοιο ισχύει άλλωστε και στο πραγματικό ποδόσφαιρο.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι η αλλαγή στα μαρκαρίσματα των αμυντικών. Εφόσον οι αμυντικοί μαρκάρουν με ζώνη, αν ένας παίκτης κάνει κίνηση και περάσει π.χ. από τον χώρο αρμοδιότητας του δεξιού μπακ της ομάδας σας, τότε θα δείτε το μαρκάρισμα να αλλάζει και τον επιθετικό να τον αναλαμβάνει ο κεντρικός αμυντικός σας, ενώ ο δεξιός μπακ θα συνεχίσει να μαρκάρει τον χώρο του ή να παίρνει αυτομάτως το μαρκάρισμα άλλου παίκτη αν χρειαστεί.
Κίνηση χωρίς την μπάλα
Το δεύτερο σημαντικό ατού στο νέο PES είναι το Off The Ball Control, δηλαδή η κίνηση των παικτών χωρίς την μπάλα. Στις στημένες φάσεις, θα μπορείτε πατώντας το δεξί αναλογικό stick να επιλέγετε όποιον παίκτη θέλετε και με το αριστερό αναλογικό να κινείστε στο σημείο που θέλετε. Βέβαια αντίστοιχη θα είναι και η πίεση των αμυνόμενων οι οποίοι δεν θα αφήνουν τον παίκτη σας από τα μάτια τους. Συνεπώς θα πρέπει οι κινήσεις που κάνετε να είναι γρήγορες. Η πάσα στον συμπαίκτη σας θα γίνεται είτε με συρτή πάσα (κουμπί πάσας), είτε με ψηλή (κουμπί σέντρας). Ανάλογα λοιπόν με την περίσταση κάνετε την επιλογή που σας συμφέρει.
Σε ένα κόρνερ για παράδειγμα μπορείτε να κάνετε κούρσα από πίσω και να πατήσετε την σέντρα π.χ. με τον παίκτη σας στο σημείο του πέναλτι, άρα να έχετε αρκετές πιθανότητες να πετύχετε γκολ. Φυσικά με το νέο αυτό σύστημα, πλέον δεν χρειάζεται να υπολογίσετε σέντρες και πάσες “στα τυφλά”, αλλά θα τις στέλνετε συστημένες στους συμπαίκτες σας. Ακούγεται μη ρεαλιστικό, αλλά είναι σίγουρα πιο βολικό για έναν αρχάριο gamer.
Πηγή: Gameworld.gr