H Hyperloop One της Virgin υπέγραψε συμφωνία με την κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας για την κατασκευή μιας δοκιμαστικής γραμμής ενός φουτουριστικού συστήματος υπερταχείας μεταφοράς.
Σύμφωνα με το σκεπτικό του Hyperloop, θα κατασκευαστούν κάψουλες- «βαγόνια» μεταφοράς επιβατών σε εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες -10 φορές μεγαλύτερες αυτών που παρατηρούνται στα σημερινά τρένα. Η μήκους 35 χλμ γραμμή, καθώς και οι εγκαταστάσεις έρευνας/ ανάπτυξης και κατασκευής προβλέπονται για βόρεια της Τζέντα.
Η όλη ιδέα έχει να κάνει με τη μεταφορά επιβατών σε κάψουλες/ βαγόνια» (pods) με πολύ μεγάλες ταχύτητες σε αεροστεγείς, σφραγισμένες σήραγγες, προκειμένου να μειώνεται η τριβή και η αντίσταση του αέρα
Όπως αναφέρει η Hyperloop One, η τεχνολογία αυτή μπορεί να μειώσει τον χρόνο του ταξιδιού από το Ριάντ στη Τζέντα στα 76 λεπτά, τη στιγμή που σήμερα ξεπερνά τις 10 ώρες. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που εκφράζουν αμφιβολίες ως προς το κατά πόσον η φιλόδοξη αυτή ιδέα μπορεί να γίνει πραγματικότητα.
«Η συνεργασία μας με τη Virgin Hyperloop One είναι λόγος περηφάνειας για εμάς και για ολόκληρη τη Σαουδική Αραβία» είπε ο Μοχάνοτνυ αλ Χελάλ, γενικός γραμματέας της Οικονομικής Αρχής Πόλεων, προσθέτοντας πως ελπίζει να αποτελέσει καταλύτη για τη δημιουργία μιας «Σίλικον Βάλεϊ» στη Σαουδική Αραβία.
Η εταιρεία επέδειξε μια κάψουλα που ταξίδευε σε ταχύτητα άνω των 100 χλμ/ ώρα σε μια σήραγγα κενού στη Νεβάδα τον Ιούλιο του 2017. Παράλληλα, ο Έλον Μασκ πραγματοποιεί έναν ετήσιο διαγωνισμό στα κεντρικά της SpaceX για να δοκιμάζονται τα όρια της τεχνολογίας αυτής. Φέτος νικήτρια του διαγωνισμού ήταν μια ομάδα μηχανικών του TUM (Πολυτεχνείο Μονάχου).
Σημειώνεται ότι η ιδέα για το Hyperloop υπάρχει εδώ και δεκαετίες, ωστόσο άρχισε να εξελίσσεται με πρωτοβουλία του Έλον Μασκ το 2012- με τον δισεκατομμυριούχο να προτείνει pods που ταξιδεύουν σε σήραγγες σε ταχύτητες άνω των 1.000 χλμ/ ώρα. Ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, επικριτές έχουν εκφράσει προβληματισμούς σχετικά με το κόστος και το κατά πόσον μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι από τεχνικής άποψης.