Πόσα likes πήρε αυτό το ποστ; Αν χρησιμοποιείτε το δίκτυο στην Αυστραλία, από την προηγούμενη εβδομάδα δεν θα μπορείτε να απαντήσετε σε μια τέτοια ερώτηση, καθώς το Facebook δοκιμάζει μια προσπάθεια να κρύβει από την κοινή θέα τα “likes” στις δημοσιεύσεις των χρηστών του.
Πλέον, ο Αυστραλός κάτοχος ενός προφίλ είναι και ο μόνος που μπορεί να βλέπει το συνολικό αριθμό των Likes που έχει συγκεντρώσει ένα post του. Όλοι οι άλλοι χρήστες δεν μπορούν να δουν το πόσο καλά τα πήγε το ένα ή το άλλο post. Η αλλαγή ισχύει για αναρτήσεις από φίλους και σελίδες καθώς και για αμειβόμενες διαφημίσεις. Το πείραμα γίνεται μόνο στην Αυστραλία προς το παρόν, με το Facebook να αναφέρει ότι δεν είναι σίγουρο αν θα το επεκτείνει και σε άλλες χώρες. Η εταιρεία σκοπεύει να ελέγξει εάν η αλλαγή θα “βελτιώσει τις εμπειρίες των ανθρώπων”, σύμφωνα με μια σχετική δήλωση που επικαλείται το CBS News. Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας πρόσθεσε ότι επιθυμία του Facebook είναι οι χρήστες να αισθάνονται άνετα να δημοσιεύουν πληροφορίες, κάτι που έχει σχέση με την ποιότητα των αναρτήσεων και όχι με την προσοχή που λαμβάνουν.
Πράγματι, πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα, τείνουν να αυτολογοκρίνονται απλώς και μόνο για να κερδίζουν περισσότερα liikes, υιοθετώντας ακόμα και απόψεις που δεν ενστερνίζονται, για να κερδίσουν όση περισσότερη διαδικτυακή εύνοια μπορούν από το σύνολο των online επαφών τους.
Η αλλαγή αυτή έχει δοκιμαστεί και στον Καναδά, ενώ πλέον σε δοκιμαστικό στάδιο εφαρμογής βρίσκεται και σε άλλες έξι χώρες του κόσμου. Πιθανολογείται ότι μετά από την μελέτη των συμπερασμάτων, το Facebook θα προβεί σε μία καθολική εφαρμογή αυτής της επιλογής. Εκτός από τις αντιδράσεις στα posts, το Facebook θέλει να κάνει ιδιωτικές όλες τις μετρήσεις, όπως είναι ο αριθμός θέασης ενός βίντεο που ανεβάζει ένας χρήστης.
Σημειώνεται ότι, παρόμοιο πείραμα εκτέλεσε στο κοντινό παρελθόν και το Instagram, με μοναδικό του σκοπό να κάνει πιο ευχάριστη την εμπειρία χρήσης του, ακόμα και εάν ένα προφίλ δεν έχει ιδιαίτερη αποδοχή. Τέλος, θεωρείται ένα μέτρο που, πέραν του… να δυσκολέψει τις επαγγελματικές συνθήκες των “influencers”, πλήττει την ρητορική του μίσους και τη διασπορά στοχευμένων απόψεων, που γίνεται με μοναδικό σκοπό την άντληση “likes”.