Το πρώτο πλοίο μεταφορέας υγροποιημένου υδρογόνου παγκοσμίως έκανε το επίσημο ντεμπούτο του σε ένα ναυπηγείο στην Ιαπωνία, επικυρώνοντας ένα μικρό βήμα προς την αξιοποίηση του χωρίς άνθρακα ενεργειακού δυναμικού του ελαφρύτερου στοιχείου της χημείας.
Η εταιρεία Kawasaki Heavy Industries Ltd. βάπτισε το δεξαμενόπλοιο Suiso Frontier κατά τη διάρκεια τελετής στο ναυπηγείο του Kobe Works την προηγούμενη Τετάρτη.
Η κατασκευή αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020, καθώς η εταιρεία σχεδιάζει να εγκαταστήσει στο πλοίο μια δεξαμενή διπλού τοιχώματος των 1.250 κυβικών μέτρων, η οποία φτιάχνεται τώρα.
Το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί ως τεχνολογικό πρότυπο για τη δημιουργία μιας διεθνούς αλυσίδας εφοδιασμού με υδρογόνο, δήλωσε η Kawasaki στο σχετικό δελτίο τύπου, μεταφέροντας τα καύσιμα από την Αυστραλία στην Ιαπωνία.
Το υδρογόνο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος ως μια πηγή ενέργειας επόμενης γενιάς για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, καθώς η χρήση του δεν συνεπάγεται εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ή άλλων αερίων θερμοκηπίου, ενώ ενδείκνυται για χρήση σε ένα μεγάλο εύρος εφαρμογών.
Ωστόσο, είναι επίσης πτητικό και εύφλεκτο, ενώ οι τρέχουσες τεχνικές παραγωγής είναι ρυπογόνες και δαπανηρές, όπως σημείωνε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας σε έκθεση του Ιουνίου που έθιξε τις δυνατότητες του καυσίμου.