Accenture: Η πανδημία ενισχύει την “ηθική κατανάλωση”

Μια στροφή των καταναλωτών, λόγω της πανδημίας COVID-19, προς την “ηθική κατανάλωση” μαζί με το ηλεκτρικό εμπόριο επισημαίνει σε έρευνα της η εταιρεία Accenture, κατάσταση που αν μονιμοποιηθεί πιθανότατα να αλλάξει μόνιμα τις καταναλωτικές συμπεριφορές και να προκαλέσει διαρθρωτικές αλλαγές στον κλάδο καταναλωτικών προϊόντων καθώς και στο λιανεμπόριο.

 

Η έρευνα διεξήχθη διαδικτυακά σε 3.074 καταναλωτές σε 15 χώρες (Αυστραλία, Βραζιλία, Κίνα, Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Νότια Κορέα, Ισπανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ) από 2 έως 6 Απριλίου. -περίοδο στην οποία πολλές χώρες είχαν επιβάλλει περιοριστικά μέτρα. Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι οι καταναλωτές έχουν ήδη αρχίσει να αλλάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές ανέφεραν ότι αγοράζουν περισσότερα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού, καθώς επίσης κονσερβοποιημένα και φρέσκα τρόφιμα συγκριτικά με δύο εβδομάδες νωρίτερα. Αντίθετα, οι καταναλωτές μείωσαν τις αγορές που αφορούσαν ηλεκτρονικά είδη, είδη μόδας και ομορφιάς.

 

Τα στοιχεία της έρευνας καταδεικνύουν ότι πολλές από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι πιθανό να συνεχιστούν και μετά την πανδημία. Επιπλέον, η υπάρχουσα κατάσταση ωθεί τους καταναλωτές να αναλογιστούν τις επιπτώσεις των αγορών τους στην υγεία και το περιβάλλον.

 

Ενδεικτικά:

 

Το 60% των ερωτηθέντων αφιερώνει περισσότερο χρόνο στην προσωπική τους φροντίδα και ψυχική ευεξία, με περίπου έξι στους 10 καταναλωτές (57%) να δηλώνουν ότι έχουν αρχίσει να ασκούνται περισσότερο στο σπίτι.

 

Το 64% των καταναλωτών δήλωσε ότι επικεντρώνονται περισσότερο στον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και πιθανότατα θα συνεχίσουν να το κάνουν και στο μέλλον.

 

Το 50% των καταναλωτών δήλωσε ότι ψωνίζουν περισσότερο με γνώμονα τον υγιεινό τρόπο ζωής και πιθανότατα θα συνεχίσουν να το κάνουν.

 

Το 45% των καταναλωτών είπε ότι επιλέγουν να κάνουν πιο βιώσιμες (φιλικές προς το περιβάλλον) επιλογές στα ψώνια τους και πιθανότατα θα συνεχίσουν να το κάνουν και μελλοντικά.

 

«Η κλίμακα των αλλαγών που εντοπίστηκε στην έρευνα δείχνει σαφώς ότι πρόκειται για μια μακροπρόθεσμη μεταβολή», δήλωσε ο Oliver Wright, επικεφαλής του κλάδου Καταναλωτικών Προϊόντων της Accenture σε παγκόσμιο επίπεδο. «Παρόλο που βλέπουμε αυτές τις τάσεις εδώ και αρκετό καιρό, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η κλίμακα και ο ρυθμός των μεταβολών αυτών. Πλέον σε διάστημα εβδομάδων πραγματοποιούνται αλλαγές οι οποίες -υπό άλλες συνθήκες και προϋποθέσεις- πιθανότατα θα απαιτούσαν χρόνια. Η νέα καταναλωτική και αγοραστική συμπεριφορά αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από την πανδημία, ξεπερνώντας τους 18 μήνες και πιθανώς για μεγάλο μέρος της τρέχουσας δεκαετίας».

 

Μελετώντας εκτενέστερα τα δεδομένα της έρευνας, δεν αποτελεί έκπληξη ότι η πανδημία ωθεί τους περισσότερους ανθρώπους να προβαίνουν σε ηλεκτρονικές αγορές. Στην πραγματικότητα, ένας στους πέντε ερωτηθέντες που δήλωσαν ότι η πιο πρόσφατη αγορά προϊόντων από σουπερμάρκετ πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά, έκανε για πρώτη φορά ηλεκτρονικές αγορές από σουπερμάρκετ – για τους ηλικιωμένους καταναλωτές το αντίστοιχο ποσοστό ήταν ένας στους τρεις. Και ενώ το 32% των συναλλαγών όλων των προϊόντων και υπηρεσιών των καταναλωτών έγινε ηλεκτρονικά, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στο 37% στο μέλλον.

 

«Ο επαναπροσδιορισμός των αγοραστικών προτεραιοτήτων, του τρόπου ζωής και των εργασιακών πρακτικών επιβάλλει σημαντικές αλλαγές στον ευρύτερο χώρο του εμπορίου και δη του λιανεμπορίου», δήλωσε ο Jill Standish, επικεφαλής της παγκόσμιας ομάδας της Accenture για τον κλάδο του Λιανεμπορίου. «Τα σουπερμάρκετ ήταν, μέχρι πρόσφατα, ένας τομέας στον οποίο πολλοί άνθρωποι δίσταζαν να κάνουν online αγορές, αλλά η πανδημία το άλλαξε αυτό γρήγορα. Τα ευρήματα δείχνουν πώς οι άνθρωποι που δεν ήταν τόσο εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο και άλλες ψηφιακές τεχνολογίες έχουν πιεστεί να ξεπεράσουν τη διστακτικότητά τους – και αυτή η αλλαγή είναι τεράστια. Καθώς οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται, οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να είναι η εμπιστοσύνη, η συνάφεια και η ευκολία».

 

Στο πλαίσιο αυτό, η εμφάνιση του COVID-19 επιταχύνει την ψηφιακή μετάβαση ευρύτερα. Για παράδειγμα, ο αριθμός των καταναλωτών που δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ή να αυξήσουν τη χρήση της τεχνολογίας έχει αυξηθεί σημαντικά. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι είναι πιθανό να αυξήσουν τη χρήση ψηφιακών βοηθών με δυνατότητα φωνητικής αναγνώρισης, εφαρμογών διαδικτυακών προτάσεων, εφαρμογών self-service, έξυπνων οικιακών συσκευών και wearables.

 

«Η πανδημία είναι πιθανό να δημιουργήσει μια πιο βιώσιμη και υγιή εποχή κατανάλωσης τα επόμενα 10 χρόνια», δήλωσε ο Wright. «Ταυτόχρονα, είναι ένα κάλεσμα αφύπνισης για τις εταιρείες προκειμένου να διασφαλίσουν ότι έχουν την απαιτούμενη ευελιξία και την ικανότητα να είναι κοντά στους καταναλωτές και τους πελάτες τους – με μια γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που συμβαδίζει με τα μεταβαλλόμενα αγοραστικά πρότυπα – όχι μόνο σήμερα, αλλά και μετά την πανδημία».

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ