Ένα ελληνικό αξεσουάρ ηλεκτρονικών πληρωμών κατακτά ήδη τις βορειοευρωπαϊκές αγορές, καθώς η πρόσφατη πανδημία και η αύξηση των ορίων πραγματοποίησης συναλλαγών χωρίς την υποχρεωτική χρήση PIN έχουν εκτοξεύσει τον όγκο των ανέπαφων πληρωμών πανευρωπαϊκά.
Μέσα από τον συνδυασμό τεχνολογιών αιχμής με την τέχνη της χειροποίητης κατασκευής κοσμημάτων, η Neos (πλήρης ονομασία Neos Beyond Payments) δημιουργεί και διαθέτει στην ευρωπαϊκή αγορά βραχιόλια και αξεσουάρ που λειτουργούν όπως μια κάρτα ανέπαφων πληρωμών. Σκοπός είναι ο καταναλωτής κάνει τις πληρωμές του σε οποιοδήποτε τερματικό (POS) ανέπαφων συναλλαγών, απλά με μία κίνηση του χεριού του.
Οι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα να συνδέσουν τα κοσμήματά της -εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια– με όποια από τις υποστηριζόμενες κάρτες πληρωμών. Η σύνδεση γίνεται μέσω Android φορητών συσκευών ή και κατά την αγορά από το ηλεκτρονικό κατάστημα neospay.com. Τα κοσμήματα και τα wearables πληρωμών της Neos λειτουργούν χωρίς μπαταρία, άρα δεν χρειάζονται φόρτιση και είναι πάντα λειτουργικά και έτοιμα για την πραγματοποίηση ανέπαφων πληρωμών. Τέλος, είναι αδιάβροχα, λειτουργούν αυτόνομα και είναι κατασκευασμένα από βιοδιασπώμενα, φιλικά προς το περιβάλλον, υλικά.
Παρ’ όλο που κατασκευάζονται στην Ελλάδα, τα προϊόντα της Neos κυκλοφορούν ήδη προς τις αγορές της Σουηδίας, της Νορβηγίας και της Δανίας (εκεί όπου η χρήση καρτών τείνει να οδηγήσει στην εξάλειψη των μετρητών), όπως επίσης και προς τη γερμανική αγορά, με προοπτικές επέκτασης σε Βρετανία, Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η τεχνολογία της εταιρείας είναι διαθέσιμη μέσω συνεργασίας με τη σουηδική εταιρεία Fidesmo, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα των πληρωμών και συγκεκριμένα του tokenization. Η Fidesmo παρέχει ουσιαστικά στη Neos πρόσβαση στην πλατφόρμα tokenization της Mastercard.
Συνιδρυτές της Neos είναι οι Βαγγέλης Καραλής, Μυρτώ Κοντογιάννη και Παναγιώτης Μαρκίδης, όλοι τους με μακρά πορεία στον χώρο του επιχειρήσεων, της παραγωγής προϊόντων και της επικοινωνίας, αντίστοιχα. Η εταιρεία συμμετείχε στον πρόσφατο κύκλο επιτάχυνσης της επιχειρηματικής δράσης του προγράμματος Egg, το οποίο είναι μία σύμπραξη της Eurobank και του Corallia.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη Mastercard, 175 εκατομμύρια Ευρωπαίοι καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν wearables για την πραγματοποίηση πληρωμών, Ειδικότερα, η χρήση passive wearables, όπως αυτά που κατασκευάζει και διαθέτει ήδη η Neos, παρουσιάζει μεγάλη άνοδο στην Ευρώπη, με οκταπλασιασμό (x8) των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με τη χρήση τους, σε ετήσια βάση.