Καθώς οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις παγκοσμίως συνεχίζουν να υφίστανται τον οικονομικό αντίκτυπο του κορωνοϊού, η διάθεση νέων μέσων πληρωμών είναι απαραίτητη για την επιβίωση των μικρών καταστημάτων σύμφωνα με μελέτη της Visa.
Στη μελέτη “Visa Back to Business” αξιολογείται η δραματική μετατόπιση στο ψηφιακό εμπόριο ως απάντηση στην πανδημία, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ανάγκη των καταναλωτών για ασφαλείς πληρωμές.
Σύμφωνα με την μελέτη αγοράς, τόσο από την πλευρά των καταναλωτών όσο και των ΜΜΕ, σχεδόν οκτώ στους 10 καταναλωτές παγκοσμίως (78%) άλλαξαν τον τρόπο πληρωμής τους προκειμένου να μειώσουν τις επαφές και περισσότερα από τα δύο τρίτα των ΜΜΕ (67%) έχουν δοκιμάσει νέους τρόπους- είτε πρόκειται για τη δημιουργία ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου είτε για αλλαγή της τεχνολογίας POS – για να διατηρήσουν την καλή λειτουργία της επιχείρησή τους.
«Τα μέτρα ασφαλείας για τον COVID-19 βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών και επιβραβεύουν τις επιχειρήσεις που κάνουν το ίδιο», δήλωσε η Suzan Kereere, επικεφαλής εμπορικών πωλήσεων και εξαγορών της Visa. «Σε βάθος χρόνου, βλέπουμε μία σταδιακή αλλαγή συμπεριφοράς στο σημείο πώλησης. Όμως, ο COVID-19 δημιούργησε άμεση ανάγκη για ασφαλέστερες, πιο αποτελεσματικές αγορές τόσο on όσο και offline και οι καταναλωτές ανταποκρίνονται μεταβαίνοντας γρήγορα στο ψηφιακό εμπόριο. Θέλουμε οι μικρές επιχειρήσεις να γνωρίζουν ότι η Visa είναι εδώ για να τους βοηθήσει να ανταποκριθούν σε αυτές τις νέες ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών, κάτι που θα κάνει τις επιχειρήσεις τους πιο ισχυρές τώρα, αλλά και μακροπρόθεσμα. “
Τα ευρήματα της έρευνας “Visa Back to Business” που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, τον Καναδά, τη Γερμανία, το Χονγκ Κονγκ, την Ιρλανδία, τη Σιγκαπούρη και τα ΗΑΕ περιλαμβάνουν:
Οι καταναλωτές στρέφονται στο ψηφιακό εμπόριο
• Ασφάλεια σημαίνει ανέπαφες πληρωμές: Σε όλες τις αγορές που ερευνήθηκαν, η δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών είναι ο παράγοντας που διαφοροποιεί τις επιλογές των καταναλωτών : σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) των καταναλωτών θα στραφούν στις επιχειρήσεις που δίνουν τη δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών. Για σχεδόν τους μισούς καταναλωτές παγκοσμίως (46%), η δυνατότητα για ανέπαφες πληρωμές είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέτρα ασφαλείας που πρέπει να διαθέτουν τα καταστήματα. Σχεδόν οι μισοί (48%) δεν ψωνίζουν σε καταστήματα που προσφέρουν μόνο μεθόδους πληρωμής που απαιτούν επαφή με το ταμείο ή με κοινόχρηστη συσκευή.
• Η αισιοδοξία των ΜΜΕ έναντι της συμπεριφοράς των καταναλωτών: Παρά την απρόβλεπτη φύση της πανδημίας, το 75% των ΜΜΕ είναι αισιόδοξες για το μέλλον. Επιπλέον, το 71% των ιδιοκτητών ΜΜΕ παγκοσμίως δηλώνουν ότι έχουν λάβει υποστήριξη από τις τοπικές τους κοινότητες, με τη μορφή θετικών συστάσεων για την επιχείρηση (33%) και κριτικών (31%). Ένας τομέας που χρήζει βελτίωσης είναι το “που” πραγματοποιούν τις αγορές τους οι καταναλωτές, καθώς μόλις το 9% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν αποκλειστικά από τοπικές επιχειρήσεις, ενώ το 15% κάνουν τις αγορές τους αποκλειστικά σε μεγαλύτερα καταστήματα λιανικής, με τη πλειοψηφία των καταναλωτών να βρίσκεται μεταξύ των δύο αυτών άκρων.
• Νέα κανονικότητα σημαίνει νέες συνήθειες: Σχεδόν τέσσερις στους πέντε (78%) καταναλωτές έχουν αλλάξει τον τρόπο πληρωμής για τις αγορές τους, συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών αγορών -όταν είναι δυνατόν (49%), χρησιμοποιουν ανέπαφες πληρωμές (48%) και δεν χρησιμοποιούν συχνά μετρητά (46% ). Η πλειοψηφία (70%) των καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει μια νέα μέθοδο πληρωμής για πρώτη φορά, συμπεριλαμβανομένου ενός 26% που έχει πληρώσει ανέπαφα για αγορές σε κατάστημα, για είδη παντοπωλείου ή είδη οικιακής χρήσης (34%), για παραλαβή γεύματος από εστιατόριο (28%), για αγορά στο διαδίκτυο με παραλαβή στη συνέχεια από το κατάστημα (25%).
Οι μικρές επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράση, εν μέσω πραγματικών προκλήσεων
• Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές και οι σημαντικότερες ανησυχίες: Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ιδιοκτήτες ΜΜΕ εκτιμούν οτι θα χρειαστούν τουλάχιστον 6 έως 10 δύσκολοι μήνες πριν τεθεί η επιχείρησής τους σε πλήρη λειτουργία. Οι μεγαλύτερες άμεσες ανησυχίες τους περιλαμβάνουν τη μείωση των εσόδων (52%), την προσέλκυση νέων πελατών (46%) και την ανάγκη μείωσης των μισθών (22%).
• Προς μια ψηφιακή πραγματικότητα: Πάνω από το ένα τέταρτο των ΜΜΕ (28%) έχουν χρησιμοποιήσει στοχευμένες διαφημίσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή διέθεσαν προϊόντα και υπηρεσίες στο διαδίκτυο (27%). Επιπλέον ενα 20% έχει υιοθετήσει τις ανέπαφες συναλλαγές. Το ένα τρίτο (33%) των ΜΜΕ αναφέρουν ότι δέχονται λιγότερα ή σταμάτησαν να δέχονται μετρητά εξαιτίας του COVID-19. Οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ που ανήκουν στη γενιά των millennials (γεν. μεταξύ 1981-1996) είναι πολύ πιο πιθανό να δέχονται λιγότερο ή να σταμάτησαν να δέχονται μετρητά (41%), σε σύγκριση με το (31%) της γενιάς Gen X (γεν. 1965-1980) και του (21%) των Boomers (γεν. 1946-1964).
• Σε επιφυλακή κατά της απάτης: Περισσότεροι από τις μισές (53%) ΜΜΕ είναι πιθανό να προμηθευτούν εφαρμογές αντιμετώπισης απάτης, για να προστατεύσουν την επιχείρησής τους λόγω της μετάβασης τους στο ψηφιακό εμπόριο.