Η εταιρεία Otto Aviation πριν από λίγες μέρες αποκάλυψε το εξαθέσιο αεροσκάφος σε σχήμα σφαίρας Celera 500L που ισχυρίζεται ότι μέσω του πρωτοποριακού του σχεδιασμού μπορεί να πετάξει με ταχύτητα ενός jet με οκτώ φορές μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου. Μπορεί επίσης να πετάξει δύο φορές την απόσταση ενός συγκρίσιμου σε μέγέθος αεροσκάφους.
Το μυστηριώδες αεροπλάνο σε σχήμα σφαίρας είχε πρωτοπαρουσιαστεί στο αεροδρόμιο Logistics της Νότιας Καλιφόρνιας κοντά στο Victorville τον Απρίλιο του 2017. Ο ασυνήθιστος σχεδιασμός του τραβήξει άμεσα τα βλέμματα, με τον στρατιωτικό ιστότοπο The War Zone να είναι ο πρώτος που ανέφερε ότι το αεροσκάφος ήταν έργο της Otto Aviation με έδρα την Καλιφόρνια και ότι η ολοκλήρωση του θα αποτελούσε “μυστικό όπλο” της εταιρείας.
Τώρα, στα τέλη του καλοκαιριού της πιο παράξενης χρονιάς στην ιστορία των αερομεταφορών, το Celera 500L αποκαλύπτεται επιτέλους στον κόσμο, με τα εγκαίνια ενός νέου ιστότοπου και μια σειρά από πολύ ωραίες νέες φωτογραφίες. Στο νέο ιστότοπο, η Otto Aviation αναφέρει ότι έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής 31 επιτυχημένες πτήσεις, με την αεροδυναμική απόδοση να έχει αποδειχθεί από το 2019, ενισχύοντας την διακήρυξη της ότι “το Celera 500L είναι το πιο αποδοτικό σε καύσιμα, εμπορικά βιώσιμο αεροσκάφος”.
Σύμφωνα πάτα με τηNew Atlas, η τρομερή εξοικονόμηση καυσίμου που συνεπάγεται το αεροσκάφος θα μπορούσε να καταστήσει τις ιδιωτικές πτήσεις προσιτές- όσο και οι κανονικές πτήσεις πολιτικής αεροπορίας. Το αεροσκάφος επιτυγχάνει εξοικονόμηση καυσίμου που αντιστοιχεί σε 18-25 mpg (miles per gallon)- επίπεδο που αντιστοιχεί στην οδήγηση ενός μίνι βαν. Σε αυτό το πλαίσιο, τα έξοδα λειτουργίας φτάνουν τα 328 δολάρια ανά ώρα, τη στιγμή που, κατά την εταιρεία, ένα συγκρίσιμο αεριωθούμενο αεροπλάνο θα κόστιζε 2.100 δολάρια ανά ώρα.
Αυτό συνεπάγεται πως το αεροσκάφος φέρεται να χρησιμοποιεί περίπου το 1/8 του καυσίμου και να κοστίζει περίπου το 1/6 ενός συγκρίσιμου αεροσκάφους. Μπορεί να μεταφέρει έξι επιβάτες σε μια ευρύχωρη, άνετη καμπίνα, σε εμβέλεια μέχρι και 4.500 ναυτικών μιλίων (8.334 χλμ). Η μέγιστη ταχύτητα cruise του φτάνει τα 740 χλμ.
Η εξοικονόμηση καυσίμου που επιτυγχάνει επιτρέπει πολύ μικρό επίπεδο ρύπων, ενώ έχει τη δυνατότητα να πετά σαν ανεμόπτερο για 200 χλμ. Οι επιδόσεις αυτές οφείλονται, σύμφωνα με την εταιρεία πάντα, στον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, που επιτρέπει μείωση αντίστασης 59% συγκριτικά με αντίστοιχου μεγέθους αεροσκάφη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN Travel, εάν τα αεροπορικά ταξί γίνουν πραγματικότητα στην μετα-Covid εποχή, το Celera 500L θα αποτελέσει μια μόνο από τις προτάσεις που ενδεχομένως να κατακτήσουν τα συννεφα. Ωστόσο η εταιρεία δεν έχει κάνει γνωστό πότε μπορεί να κάνει την εμφάνισή του ένα αεροσκάφος παραγωγής.