Σε 3 χρόνια θα λανσαριστεί η φθηνότερη μπαταρία που εξελίσσει η Tesla, όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Έλον Μασκ, κατά τη διάρκεια της χθεσινής επίσημης ενημέρωσης για το πρόγραμμα ανάπτυξης της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα χρόνια.
Οι επενδυτές στο πλαίσιο της «Ημέρας της Μπαταρίας» περίμεναν δύο σημαντικές ανακοινώσεις από τον Μασκ και σαφές χρονοδιάγραμμα: Την ανάπτυξη μιας μπαταρίας ικανής να χρησιμοποιηθεί για 10 χρόνια και να παρέχει τις υπηρεσίες της για εκατομμύρια μίλια και έναν συγκεκριμένο στόχο για την μείωση του κόστους -εκφρασμένο σε δολάρια ανά κιλοβατώρα. Και την μείωση της τιμής του ηλεκτρικού οχήματος κάτω από την τιμή ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.
Μετά τις ανακοινώσεις οι επενδυτές εκτίμησαν τα νέα δεδομένα και μείωσαν την αγοραία αξία της Tesla κατά 50 δισ. δολάρια, όπως αναφέρει το Reuters. Οι επενδυτές έλαβαν υπόψη τους ότι συχνά η Tesla, δεν έχει πιάσει τους στόχους παραγωγής που έθεσε ο Μασκ.
Επίσης ανακοίνωσε και ότι θα μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων. Εκτίμησε ότι η νέα γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα περιλαμβάνει και ένα μοντέλο αξίας 25.000 δολαρίων, το οποίο θα συγκρίνεται σε τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο που διατίθεται τώρα στην αγορά.
Ο Μασκ δεν προσέφερε κανένα συγκεκριμένο στοιχείο. Αντ’ αυτού, υποσχέθηκε ότι τα επόμενα χρόνια θα μειώσει το κόστος της μπαταρίας στο μισό, αξιοποιώντας τη νέα τεχνολογία και τις καινούργιες διαδικασίες παραγωγής και πως θα λανσάρει ένα «προσιτό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αναγνώρισε ότι η Tesla δεν έχει πλήρως φιλόδοξα νέα σχέδια παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών και πλήρως ολοκληρωμένες διαδικασίες κατασκευής.
Η Tesla αναμένει ότι θα μπορεί να κατασκευάζει έως και 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως. Φέτος, ολόκληρη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να παραδώσει 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Η εταιρεία παρουσίασε χθες και ένα νέο μοντέλο, το S Plaid, ένα σεντάν με αυτονομία 520 μίλια, που μπορεί να φτάσει σε κορυφαίες ταχύτητες έως και 320 χλμ./ώρα. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2021. Το S Plaid, παρουσιάσθηκε χθες στον ιστότοπο της Tesla στη τιμή των 140.000 δολαρίων.
Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ο Mασκ περπατούσε στη σκηνή φορώντας ένα μαύρο μπλουζάκι και τζιν. Το ακροατήριο του ήταν περίπου 240 μέτοχοι. Ο κάθε μέτοχος καθόταν μέσα σε ένα Tesla Model 3 στο χώρο στάθμευσης της εταιρείας.
Για να μειώσει το κόστος του οχήματος, ο Mασκ περιέγραψε μια νέα γενιά μπαταριών σε σχέση με τις υπάρχουσες μπαταρίες, οι οποίες θα είναι πιο ισχυρές, με μεγαλύτερη αντοχή στη χρήση και θα κοστίζουν το μισό από τις υπάρχουσες μπαταρίες.
Η νέα τεχνολογία, θα παρέχει πέντε φορές περισσότερη ενέργεια, έξι φορές περισσότερη ισχύ και πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, δήλωσε ο Mασκ, προσθέτοντας ότι η πλήρης παραγωγή απέχει περίπου 3 χρόνια.
Για να συμβάλει στη μείωση του κόστους, ο Mάσκ είπε ότι η Tesla σχεδιάζει να ανακυκλώσει τις μπαταρίες στο εργοστάσιο στη Νεβάδα και παράλληλα να μειώσει την ποσότητα κοβάλτιου που απαιτείται για την κατασκευή της κάθε μπαταρίας. Το κοβάλτιο είναι ένα από τα πιο ακριβά υλικά για τις μπαταρίες. Στόχος της Tesla είναι να πλησιάσει το μηδέν, η ποσότητα του κοβαλτίου. Σκοπεύει επίσης να κατασκευάσει τις δικές της μπαταρίες νέας γενιάς σε πολλά αυτοματοποιημένα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο.
Οι μετοχές σε δύο προμηθευτές μπαταριών της Tesla, στην LG Chem της Νότιας Κορέας και στην Panasonic Corp της Ιαπωνίας, υποχώρησαν επίσης μετά την ανακοίνωση.
Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν την ηλεκτροκίνηση για να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, οι επενδυτές αναζητούν αποδείξεις ότι η Tesla μπορεί να αυξήσει το προβάδισμά της στην τεχνολογία ηλεκτροδότησης έναντι των αυτοκινητοβιομηχανιών που παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ενώ οι μέσες τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια χάρη στις αλλαγές στη σύνθεση της μπαταρίας, είναι ακόμα σημαντικά πιο ακριβά από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με την μπαταρία να εκτιμάται ότι αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Ορισμένοι ερευνητές εκτιμούν ότι η ισοτιμία των τιμών ή το σημείο στο οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ίσης αξίας με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, θα επιτευχθεί όταν οι μπαταρίες θα κοστίζουν 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh).
Οι μπαταρίες της Tesla κόστιζαν 156 δολάρια ανά kWh το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ηλεκτρικών οχημάτων Cairn Energy Research Advisors.