Η αγορά των ταμπλετών θα έχει εκρηκτική άνοδο τα επόμενα χρόνια και το iPad θα συνεχίσει να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή, εκτιμά ανάλυση της Gartner, την οποία επικαλείται σε δημοσίευμα του ο Guardian.
Παράλληλα, οι προβλέψεις με ανάλυση της περιόδου από το 2010 μέχρι και το 2015 δεν είναι εξίσου ευοίωνες για το Android της Google -όσον αφορά την έκδοσή του για τις ταμπλέτες- καθώς εκτιμάται ότι οι υψηλές τιμές των περισσότερων συσκευών, κάποιες αδυναμίες του περιβάλλοντος εργασίας και ο περιορισμένος αριθμός των προσαρμοσμένων εφαρμογών φρενάρουν την εξάπλωσή του.
«Αυτό συμβαίνει γιατί η Apple προσφέρει στον χρήστη μια εξαιρετική εμπειρία, παρέχοντάς του τη συσκευή, το λογισμικό και τις υπηρεσίες. Εκτός και αν ο ανταγωνισμός ανταποκριθεί με μια παρόμοια προσέγγιση, η πρόκληση για την Apple θα είναι ελάχιστη», σχολίασε μεταξύ άλλων η Carlina Milanesi, αντιπρόεδρος ερευνών της Gartner.
Η Apple υπολογίζεται ότι ελέγχει το 73,4% της συγκεκριμένης αγοράς για το 2011 (σε σύνολο 63,6 εκατομμυρίων συσκευών), με πωλήσεις περίπου 47 εκατομμυρίων iPad, έναντι 14,7 εκατομμυρίων το 2010.
Η πρόβλεψη της Gartner για το 2015 θέλει τη συνολική αγορά να διαμορφώνεται στα 326 εκατομμύρια συσκευές, με τα 148,7 εκατομμύρια να αφορούν την πρόταση της Apple. Αξιοσημείωτο για την ίδια περίοδο είναι το μέγεθος πωλήσεων όσων θα εφοδιάζονται με τα επερχόμενα Windows 8 και εκτιμάται ότι θα ανέρχονται σε 34,4 εκατομμύρια.
Συγκριτικά με τα PC και σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη της IDC, οι ταμπλέτες θα φτάσουν το 2015 στο 60% των πωλήσεων ηλεκτρονικών υπολογιστών, οι οποίοι υπολογίζονται τότε συνολικά στα 535,3 εκατομμύρια τεμάχια παγκοσμίως. Το 2010, διατέθηκαν 347,1 εκατομμύρια PC, έναντι 17,6 εκατομμυρίων ταμπλετών, οι περισσότερες από τις οποίες είχαν αποτυπωμένο στην πίσω τους πλευρά το δαγκωμένο μήλο.