Η Amazon, ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει ξεκινήσει την πιλοτική εφαρμογή μιας πρωτοποριακής μεθόδου ανέπαφης πληρωμής, που επιτρέπει στους αγοραστές να χρησιμοποιούν τις παλάμες τους για να εισέλθουν και να ψωνίσουν σε ένα κατάστημα, αφού έχει προηγηθεί η σάρωση της παλάμης τους.
Η πρωτοποριακή τεχνολογία της εταιρείας, το σύστημα σάρωσης Amazon One που κυκλοφόρησε τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Σιάτλ, θα είναι διαθέσιμος σε ένα από τα καταστήματα λιανικής πώλησης, το Amazon Go, στη Νέα Υόρκη.
Πρόκειται για μία κίνηση που δείχνει ότι ο εμπορικός γίγαντας του Διαδικτύου που έχει στρέψει το ενδιαφέρον του εσχάτως και στο λιανεμπόριο βλέπει στις βιομετρικές τεχνολογίες το μέλλον των οικονομικών συναλλαγών. Ο πελάτης τοποθετεί το χέρι του για μόλις ένα δευτερόλεπτο στο μηχάνημα το οποίο κάνει την ταυτοποίηση και στην συνέχεια το σύστημα κάνει την χρέωση σε κάποια τραπεζική κάρτα ή στον λογαριασμό που πιθανώς έχει ο πελάτης στην Amazon.
Η υπογραφή της παλάμης του πελάτη μπορεί να συσχετιστεί με τον μηχανισμό πληρωμής τους σε περιβάλλον λιανικού εμπορίου. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες θα μπορούσαν να επιλέξουν να σαρώσουν την παλάμη τους πάνω από το μηχάνημα ανάγνωσης για να πληρώσουν για τα ψώνια τους, αντί να χρησιμοποιήσουν μετρητά για να πληρώσουν. H εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει προς το παρόν την τεχνολογία πίσω από το βιομετρικό της σύστημα.
«Κατασκευάσαμε το Amazon Dash Cart, ένα έξυπνο καλάθι αγορών που βοηθά τους πελάτες στα καταστήματα παντοπωλείων Amazon Fresh να παραλείψουν τη γραμμή πληρωμής και να ξεμπερδέψουν όταν τελειώσουν. Πιο πρόσφατα, παρουσιάσαμε το Amazon One, έναν γρήγορο, βολικό, ανέπαφο τρόπο για τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τις παλάμες τους για να εισέλθουν, να ταυτοποιηθούν και να πληρώσουν και είμαστε ενθουσιασμένοι που μιλάμε για την τελευταία μας επέκταση του Amazon One», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωση της .
Σε σχέση με τις ανησυχίες που διατυπώνονται για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των πελατών η Amazon ισχυρίζεται ότι το σύστημα της είναι απόλυτα ασφαλές. Υποστηρίζει ότι το σύστημα χρησιμοποιεί ισχυρή κρυπτογράφηση με τα κρυπτογραφημένα δεδομένα ενός πελάτη να αποθηκεύονται σε μία υπηρεσία Cloud και αυτός έχει το δικαίωμα όποτε το επιθυμεί να τα διαγράψει.
Η amazon δεν θέλει να κάνει αποκλειστική χρήση της βιομετρικής της τεχνολογίας πληρωμών αλλά σκοπεύει να την πουλήσει σε κάθε ενδιαφερόμενο με τα στελέχη του εμπορικού κολοσσού να εκτιμούν ότι η τεχνολογία αυτή είναι ιδανική για χρήση σε χώρους εργασίας αντικαθιστώντας τις κάρτες εισόδου και σε στάδια για την γρήγορη είσοδο θεατών σε αθλητικούς αγώνες ή συναυλίες.