Η αντιμονοπωλιακή ρυθμιστική αρχή της Γαλλίας επέβαλε σήμερα πρόστιμο περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ στην Google και έδωσε στην εταιρεία δύο μήνες για να υποβάλει προτάσεις για το πώς να πληρώσει τους εκδότες για το περιεχόμενό τους ή να αντιμετωπίσει επιπρόσθετα πρόστιμα έως και 900.000 ευρώ ημερησίως.
Η ρυθμιστική αρχή ανέφερε σε ανακοίνωσή της την Τρίτη ότι ο αμερικάνικος τεχνολογικός κολοσσσός είχε παραβλέψει αρκετές προσωρινές εντολές που σχετίζονται με τις διαπραγματεύσεις της τεχνολογικής εταιρείας με Γάλλους εκδότες ειδήσεων, οπότε και της επιβλήθηκε πρόστιμο 500 εκατομμυρίων ευρώ (592 εκατομμύρια δολάρια) λόγω της μη συμμόρφωσής της.
Οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί APIG, SEPM και AFP κατηγορούν την Google ότι δεν ξεκίνησε συνομιλίες καλή τη πίστει μαζί τους για να βρεθεί κοινό έδαφος για την αμοιβή διαδικτυακού ειδησεογραφικού περιεχομένου, βάσει πρόσφατης οδηγίας της ΕΕ που δημιουργεί λεγόμενα συγγενικά δικαιώματα. Η υπόθεση αυτή επικεντρώνεται στο αν η Google παραβίασε προσωρινές εντολές που εξέδωσε η γαλλική αντιμονοπωλιακή αρχή, η οποία αξίωσε την πραγματοποίηση συνομιλιών αυτού του είδους εντός τριών μηνών με οποιονδήποτε ειδησεογραφικό οργανισμό το ζητήσει.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters, ο APIG, ο οποίος εκπροσωπεί τους περισσότερους μεγάλους εκδοτικούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς (Le Figaro, Le Monde κ.λπ.), παραμένει ένας από αυτούς που έχουν προσφύγει, μολονότι υπέγραψε συμφωνία-πλαίσιο, καθώς αυτή τέθηκε σε αναμονή για όσο καιρό εκκρεμούσε η απόφαση της αρχής προστασίας του ανταγωνισμού.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναθεώρησε τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων το 2019, καθιστώντας πλατφόρμες όπως η Google και το YouTube υπεύθυνες για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων που διαπράχθηκαν από τους χρήστες τους. Οι νέοι κανόνες απαιτούν επίσης από τις μηχανές αναζήτησης και τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων να μοιράζονται τα έσοδα με τους εκδότες εάν εμφανίζεται το περιεχόμενό τους.
Η Google ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα πληρώσει στους εκδότες περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια τα επόμενα τρία χρόνια μέσω ενός νέου προγράμματος για την αδειοδότηση ειδήσεων που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα παραδοσιακά ειδησεογραφικά μέσα, που χάνουν διαφημιστικά έσοδα από τις πλατφόρμες των κοινωνικών δικτύων.