Ο σύγχρονος άνθρωπος ξοδεύει κατά μέσο όρο 4,8 ώρες την ημέρα στο κινητό του τηλέφωνο, σύμφωνα με την εταιρεία παρακολούθησης εφαρμογών App Annie. Δηλαδή αφιερώνουν στις εφαρμογές των κινητών σχεδόν το ένα τρίτο του χρόνου τους που είναι ξύπνιοι.
Η έκθεση “State of Mobile” της εταιρείας εκτιμά ότι το 2021 οι χρήστες “κατέβασαν” 230 δισ. φορές κάθε είδους εφαρμογές στα κινητά τους τηλέφωνα και δαπάνησαν 170 δισ. δολάρια για να τις αγοράσουν (όσες δεν ήταν δωρεάν). Εκτιμάται ότι κάθε λεπτό του 2021 “έρρεαν” στα ηλεκτρονικά καταστήματα για εφαρμογές (app stores) πάνω από 320.000 δολάρια, σχεδόν 20% περισσότερα έναντι του 2020.
Το 2020, η ρυθμιστική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου Ofcom βρήκε παρόμοιο χρόνο που ξοδεύτηκε σε οθόνες, αν και η έρευνά της περιελάμβανε και την παρακολούθηση τηλεόρασης. Η αναφορά της App Annie δείχνει ότι οι εφαρμογές κατεβάστηκαν 230 δισεκατομμύρια φορές το 2021, ενώ δαπανήθηκαν 170 δισεκατομμύρια δολάρια. Κάθε λεπτό οι καταναλωτές στον κόσμο “κατεβάζουν” περισσότερες από 435.000 εφαρμογές και το 2022 αναμένεται να σημειωθεί νέο ρεκόρ.
Το TikTok ήταν η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις παγκοσμίως, με τους χρήστες να περνούν 90% περισσότερο χρόνο εκεί σε σύγκριση με το 2020. «Η μεγάλη οθόνη πεθαίνει σιγά-σιγά καθώς τα κινητά συνεχίζουν να σπάνε ρεκόρ σε σχεδόν κάθε κατηγορία – χρόνο που ξοδεύεται, λήψεις και έσοδα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της App Annie, Theodore Krantz.
Οι εκτιμήσεις της εταιρείας βασίζονται στην ανάλυση στοιχείων από δέκα χώρες (ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνία, Ινδία, Τουρκία, Μεξικό, Σιγκαπούρη, Βραζιλία, Ινδονησία, Ν.Κορέα). Στις τρεις τελευταίες χώρες ο μέσος χρήστης ξεπέρασε τις πέντε ώρες τη μέρα στο κινητό του. Από αυτό τον χρόνο, το 70% – επτά λεπτά στα δέκα – αφιερώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις εφαρμογές φωτογραφιών και βίντεο (με το Tik Tok να έχει τα ηνία).
Το 2021 περίπου δύο εκατομμύρια νέες κινητές εφαρμογές και κινητά βιντεοπαιγνίδια κυκλοφόρησαν. Το YouTube είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή για βίντεο streaming παγκοσμίως, ενώ το Netflix βρέθηκε στη δεύτερη θέση. Οι χρήστες δαπάνησαν 116 δισ. δολάρια για mobile games, ένας τομέας που διαρκώς κερδίζει φίλους στα κινητά. Οι διαφημίσεις στα κινητά επίσης τα πάνε πολύ καλά, με την παγκόσμια δαπάνη να ξεπερνά τα 295 δισ. δολάρια το 2021 και αναμένεται να φθάσει τα 350 δισ. δολάρια το 2022.
Οι εφαρμογές για ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και εκείνες σχετικά με φαγητά και ποτά, αποκτούν ολοένα μεγαλύτερο κοινό, με αύξηση 50% έναντι του 2020. Ανοδικά κινήθηκαν εν μέσω πανδημίας και οι εφαρμογές για υγεία και σωματική άσκηση, καθώς πολλοί άνθρωποι δεν μπορούσαν να πάνε σε γυμναστήρια. Αλλά και οι εφαρμογές για διαλογισμό και χαλάρωση εμφάνισαν αύξηση 27% αύξηση πέρυσι. Οι εφαρμογές για εύρεση συντρόφου και για κλείσιμο ραντεβού εμφανίζουν αύξηση δαπάνης 95% σε σχέση με το 2018.