Το Viber στην Ελλάδα σημείωσε 20% αύξηση το 2021 στις πραγματοποιθείσες κλήσεις, 700 σταλμένα μηνύματα ανά δευτερόλεπτο, chatbots που χρησιμοποιούν όλο και περισσότεροι χρήστες -με αύξηση 18%- και business messages που κάνουν πιο ομαλές τις επικοινωνίες των πελατών με τις επιχειρήσεις, με 79% περισσότερες επιχειρήσεις να ανοίγουν λογαριασμούς σύμφωνα με την ετήσια ανακεφαλαίωση της εταιρείας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας η Rakuten Viber, κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στην ιδιωτική και ασφαλή επικοινωνία μέσω μηνυμάτων και φωνής, κοινοποιεί μια πλήρη περίληψη του πώς οι χρήστες και οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα επικοινωνούσαν μέσω της εφαρμογής το 2021. Στην Ελλάδα, το Viber βρίσκεται σε πάνω από 90% των smartphones, κάτι που το καθιστά τη νο.1 εφαρμογή συνομιλιών στη χώρα.
Στην πιο πρόσφατη παρουσίαση των δεδομένων του, το Viber αποκαλύπτει μια αύξηση 20% στον αριθμό των κλήσεων και 15% στον αριθμό των μηνυμάτων που εστάλησαν πέρσι. Αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες έκαναν 1 δισεκατομμύριο κλήσεις, πέρασαν 90 εκατομμύρια ώρες σε συνομιλίες και έστελναν 700 μηνύματα το δευτερόλεπτο τους τελευταίους 12 μήνες. Οι χρήστες της εφαρμογής στην Ελλάδα έκαναν περισσότερες κλήσεις κι έστειλαν το μεγαλύτερο αριθμό μηνυμάτων κατά τη διάρκεια δημοφιλών γιορτών, όπως την Πρωτοχρονιά και του Αγίου Βαλεντίνου.
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, το Viber γιόρτασε τα 11ά του γενέθλια, έφτασε στο ορόσημο του 1 δισεκατομμυρίου εγκαταστάσεων σε κινητά Android και κυκλοφόρησε φακούς επαυξημένης πραγματικότητας σε συνεργασία με τη Snap Inc. Οι φακοί ήταν άλλη μια επιτυχία για την εταιρεία. Από το λανσάρισμά τους, το φθινόπωρο, 2 εκατομμύρια εικόνες με Φακούς Viber έχουν δημιουργηθεί από τους χρήστες στην Ελλάδα. Δημιουργημένοι για να κάνουν πιο ευχάριστη την επικοινωνία μεταξύ των χρηστών, οι Φακοί Viber είναι επίσης διαθέσιμοι σε επιχειρήσεις και οργανισμούς, ανάλογα με τη στρατηγική μάρκετινγκ τους. Οι Φακοί είναι μια ευχάριστη προσθήκη στις υπάρχουσες συλλογές αυτοκόλλητων της εφαρμογής που επιτρέπουν στους χρήστες να εκφράζονται δημιουργικά και δίνουν στις εταιρείες έναν όχι ενοχλητικό τρόπο για να αυξάνουν το brand awareness τους και να αποκτούν πελάτες. Σύμφωνα με το Viber, 800 εκατομμύρια αυτοκόλλητα πρόσθεσαν αλατοπίπερο στις συνομιλίες των Ελλήνων χρηστών το 2021.
Οι νέες καινοτομίες
Την προηγούμενη χρονιά, το Viber παρουσίασε σημαντικές, στρατηγικής σημασίας, συνεργασίες που έφεραν χρήσιμες λύσεις στους Έλληνες χρήστες. Το chatbot του ParkAround επιτρέπει στους συνδρομητές του να κλείνουν με ευκολία θέσεις πάρκινγκ κοντά σε αεροδρόμια και λιμάνια στις 2 μεγαλύτερες πόλης της χώρας -την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη- και έχει ήδη 50.000 χρήστες. Η συνεργασία με το Χαμόγελο του Παιδιού έφερε ένα chatbot στο Viber, μέσω του οποίου οι χρήστες λαμβάνουν ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για ανθρώπους που αγνοούνται, καταγγέλλουν υποθέσεις βίας και υποστηρίζουν εθελοντικά ή χρηματικά τη ΜΚΟ. Ήδη έχει φτάσει πάνω από 100.000 μέλη. Η Ελληνική Κυβέρνηση επίσης έχει δικό της κανάλι στο Viber όπου σε καθημερινή βάση ανακοινώνει σημαντικές πληροφορίες. Κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο μέλη.
Εκτός από τα επιχειρηματικά της επιτεύγματα το 2021, η κορυφαία εφαρμογή στάθηκε και δίπλα στις γυναίκες στην τεχνολογία, λανσάροντας ένα διαγωνισμό για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Η εταιρεία ανακοίνωσε πλήρη χρηματική υποστήριξη, καθώς και υποστήριξη σε δυναμικό προγραμματιστών, με σκοπό την ψηφιοποίηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των νικητριών στο Viber. Οι λύσεις θα παρουσιαστούν τους πρώτους μήνες του 2022.
Με τον ίδιο τρόπο που μεγαλώνει η χρήση μεταξύ των χρηστών, και οι επιχειρήσεις δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις επιχειρηματικές λύσεις του Viber με σκοπό να ενισχύσουν το επίπεδο επικοινωνίας που μπορούν να πετύχουν με τους πελάτες τους στην αγαπημένη τους εφαρμογή μηνυμάτων. Το 2021 στην Ελλάδα το Viber κατέγραψε:
– Αύξηση 35% στον αριθμό των chatbots και αύξηση 18% όσον αφορά στη χρήση τους.
– Αύξηση 79% στον αριθμό των καινούργιων επιχειρηματικών λογαριασμών (55% αύξηση παγκοσμίως)
– Συνολική αύξηση 82% στα Viber business messages που παραδόθηκαν: ο αριθμός μηνυμάτων συνομιλιών (υποστήριξη πελατών) αυξήθηκε κατά 36%, τα προωθητικά μηνύματα (προσφορές, εκπτώσεις κλπ) κατά 30%, και τα μηνύματα συναλλαγών (επιβεβαιώσεις παραγγελιών, εντοπισμός παραγγελιών, υπενθυμίσεις ραντεβού κλπ) κατά ένα εντυπωσιακό 193%.
Τα στατιστικά της εταιρείας παγκοσμίως
Συνολικά, παγκοσμίως πάνω από 8.500 επιχειρήσεις βασίζονται στις επιχειρηματικές λύσεις του Viber για να επικοινωνούν απευθείας με τους πελάτες τους. Τέλος, οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν και διαφημιστικές λύσεις για να γίνονται πιο γνωστές. Πέρσι, ο όγκος των ads impressions στο Viber στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 16% (και 70% παγκοσμίως) δείχνοντας το σημαντικό ενδιαφέρον των διαφημιστών. Ανάμεσα στους τομείς που απέδωσαν περισσότερο ήταν: ο τομέας υγείας και ευεξίας με 90% αύξηση, ενέργειας με 56% και μεταφορών με 51%. Η εφαρμογή είδε επίσης σημαντική αύξηση και σε νέες κατηγορίες διαφήμισης όπως προσλήψεις και τοπικές επιχειρήσεις, κάτι που αντανακλά την επιρροή της πανδημίας στην αγορά εργασίας.
«Η πανδημία του COVID-19 συνέχισε να αλλάζει την καθημερινότητα της κοινωνίας και το πώς αντιμετωπίζει τη νέα πραγματικότητα και το 2021. Είμαι χαρούμενος που τόσο οι χρήστες, όσο και οι επιχειρήσεις αναγνώρισαν το Viber ως τον κύριο τρόπο να συνδεθούν μεταξύ τους -είτε προσωπικά, είτε επιχειρηματικά- κατά τη διάρκεια αυτών των δύσκολων καιρών», σχολιάζει ο Atanas Raykov, Senior Director EMENA της Rakuten Viber. «Εδώ και καιρό είναι μέρος της στρατηγικής του Viber να γίνει μια υπερεφαρμογή, που θα προσφέρει όσο περισσότερες υπηρεσίες με αξία για το χρήστη είναι δυνατόν και θα δίνει στις επιχειρήσεις περισσότερες ευκαιρίες να έρχονται σε επαφή με τους πελάτες τους στο φυσικό τους περιβάλλον. Τα νούμερα που παρουσιάζονται παραπάνω για μία ακόμη φορά αποδεικνύουν ότι η εφαρμογή μας κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση αφού τόσο οι χρήστες όσο και οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το Viber στην καθημερινή τους επικοινωνία».
Την ίδια ώρα που αναπτύσσει νέες λειτουργίες για τους χρήστες και την επικοινωνία των επιχειρήσεων, η ασφάλεια και η προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του είναι σημαντικά στοιχεία του DNA της εταιρείας. Το Viber ανακοίνωσε την αφοσίωσή του στην προστασία των δεδομένων των χρηστών του έχοντας προεπιλεγμένη την κρυπτογράφηση end-to-end σε όλες τις κλήσεις και τις συνομιλίες από το 2016. Και το 2021, το ίδρυμα Mozilla, το ZDNet και το Tom’s Guide επαίνεσαν τις προσπάθειας της εταιρείας σχετικά με το ιδιωτικό απόρρητο και την ασφάλεια.