Η καναδική πολυεθνική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Shopify μπορεί να έχει “καβαλήσει” επιτυχημένα το κύμα διαδικτυακών αγορών, έχοντας μπει στη λίστα των πιο πετυχημένων και μεγάλης κεφαλαιακής αξίας αυτού του τομέα, αλλά ταυτόχρονα αντιμετωπίζει το άλλο άκρο μιας άλλης τάσης: της λατρείαςτων επενδυτών για τις εταιρείες που αναπτύσσουν ελαφριά περιουσιακά στοιχεία.
Οι μετοχές της εταιρείας του Tobias Lütke σημείωσαν πτώση 18% την Τετάρτη, αφού ανέφερε τα έσοδα του τέταρτου τριμήνου αυξημένα κατά 41% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα και μια καθαρή ζημιά 371 εκατομμυρίων δολαρίων. Αν και η ανάπτυξη εξακολουθεί να είναι γρήγορη, θα επιβραδυνθεί το 2022, δήλωσε η εταιρεία, σε ανάλογο τόνο με άλλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Netflix των οποίων οι μετοχές υποχώρησαν μετά από παρόμοιες προειδοποιήσεις.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του Reuters, το Shopify θα κάνει ένα επιπλέον βήμα στο να βοηθήσει τους εμπόρους των οποίων τα καταστήματα φιλοξενεί, επενδύοντας περισσότερα στο δίκτυο εκπλήρωσής του. Αυτό σημαίνει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια κεφαλαιουχικών δαπανών για δύο χρόνια και περιλαμβάνει μισθωμένες αποθήκες που θα λειτουργεί η εταιρεία σε βασικές γεωγραφικές περιοχές των ΗΠΑ.
Το πρόβλημα είναι ότι οι επενδυτές έχουν μαζευτεί γύρω από εταιρείες όπως το Shopify σε ένα βαθμό επειδή προσφέρουν ανάπτυξη χωρίς περιουσιακά στοιχεία. Η εταιρεία ενοικίασης διακοπών Airbnb και η υπηρεσία διαμοιρασμού διαδρομών Uber έχουν παρόμοια ελκυστικότητα. Ενισχύοντας την εν λόγωτάση, ο καναδικός χρηματοπιστωτικός κολοσσός Brookfield Asset Management δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ενδεχομένως να χωριστεί σε δύο μέρη για να ευχαριστήσει μια αγορά που έχει «σαφή προτίμηση στα ελαφριά περιουσιακά στοιχεία». Δεδομένου ότι μεγάλο μέρος της αγοραίας αξίας 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Shopify εξαρτάται από τις μελλοντικές του προοπτικές, μια μικρή προσαρμογή στο επιχειρηματικό του μοντέλο μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στην αποτίμησή του.
Δεν σημαίνει ότι το Shopify δεν παρακολουθεί πλέον τις τάσεις: Η εταιρεία ανέφερεπρόσφατα ότι θα βοηθήσει επωνυμίες και καλλιτέχνες να πουλήσουν μη ανταλλάξιμα token στην πλατφόρμα της και καυχήθηκε ότι 100.000 εμπορικοί δημιουργοί περιεχομένου έχουν εγκαταστήσει το κανάλι της στο TikTok. Όμως η ιδέα ότι μπορεί να συνεχιστεί η ελαφρά ανάπτυξη ενώ ο ισολογισμός της εταιρείας γίνεται βαρύτερος είναι το αντίθετο από αυτό που πιθανόταταήλπιζαν οι επενδυτές.