Η Airbus πραγματοποίησε την πρώτη πτήση A380 που τροφοδοτείται από 100% καύσιμο βιώσιμης αεροπορίας (Sustainable Aviation Fuel – SAF) που προέρχεται κυρίως από απόβλητα μαγειρικού λαδιού και άλλα λίπη.
Συγκεκριμένα το αεροσκάφοςMSN 1πραγματοποίησε πρώτα πτήση τριών ωρών από τα κεντρικά γραφεία της Airbus στην Τουλούζη στις 25 Μαρτίου. Έπειτα, στις 29 Μαρτίου, το A380 πραγματοποίησε μία ακόμη πτήση με το ίδιο καύσιμο από την Τουλούζη στην Νίκαια. Η πτήση έγινε, ώστε να ελεγχθεί το καύσιμο ειδικότερα κατά την απογείωση και προσγείωση.
Πρόκειται για το τρίτο αεροσκάφος τύπου Airbus που πέταξε με 100% SAF από τον περασμένο χρόνο και είναι αυτό με μακράν τη μεγαλύτερη διάρκεια. Τον Μάρτιο του 2021, η Airbus πέταξε ένα Airbus A350 με βιώσιμα καύσιμα, και ακολούθησε ένα αεροσκάφος μονού διαδρόμου A319neo με κινητήρα SAF τον Οκτώβριο του 2021. Για την πρώτη πτήση A380 αυτού του μήνα, η Airbus χρησιμοποίησε 27 τόνους μη αναμεμειγμένου SAF που παρείχε η πετρελαϊκή εταιρεία TotalEnergies.
Στόχος της εταιρείας είναι να εγκριθεί η χρήση αυτού του είδους βιοκαυσίμου για αξιοποίηση στον κλάδο της αεροπορίας μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αυτή τη στιγμή, τα αεροπλάνα της Airbus μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά με καύσιμα έως και 50% SAF και το υπόλοιπο με την παραδοσιακή κηροζίνη.
«Η αύξηση της χρήσης του SAF παραμένει η βασική δίοδος, ώστε να βιομηχανία να επιτύχει τον στόχο των μηδενικών εκπομπών αέριων ρύπων μέχρι το 2050», έχει αναφέρει σχετικά η εταιρεία. Η Airbus υποστηρίζει επίσης ότι τα αεροσκάφη μπορούν να βασιστούν στο SAF μεταξύ 53% και 71% για τις ανάγκες των συνολικών τους καυσίμων.
Σημειώνεται ωστόσο ότι ανασταλτικός παράγοντας για την ευρεία χρήση του βιοκαυσίμου φαίνεται ότι αποτελεί το υψηλό κόστος του.