Μετά από διάλογο με την Επιτροπή και το δίκτυο των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών (CPC), η δημοφιλής πλατφόρμα social media TikTok δεσμεύτηκε να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές του με τους κανόνες της ΕΕ για τη διαφήμιση και την προστασία των καταναλωτών, και συγκεκριμένα την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών και την οδηγία για τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων.
Η εναρμόνιση αυτή έρχεται ως συνέπεια της αναφοράς του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC) τον Φεβρουάριο του 2021, σχετικά με ορισμένες προβληματικές πρακτικές του κινέζικων συμφερόντων TikTok που εικάζεται ότι παραβιάζουν τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, το BEUC διαπίστωσε ότι η πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν προστατεύει τα παιδιά από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο.
Μετά την καταγγελία, η Επιτροπή, από κοινού με το CPC, υπό την ηγεσία των ιρλανδικών και σουηδικών αρχών προστασίας των καταναλωτών, ξεκίνησε διάλογο με το TikTok. Οι διάφορες ανησυχίες έχουν πλέον αντιμετωπιστεί και το TikTok δεσμεύτηκε να αλλάξει τις πρακτικές του.
«Όλες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να τηρούν τους κανόνες και να διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές μπορούν να προσδιορίσουν εύκολα το εμπορικό περιεχόμενο, ακόμη και όταν προωθείται από παράγοντες επιρροής. Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της TikTok για περισσότερη διαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας της επιχειρηματικής της δραστηριότητας», δήλωσε ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Ντιντιέ Ρέιντερς.
«Χάρη στον διάλογό μας, οι καταναλωτές θα μπορούν να εντοπίζουν όλα τα είδη διαφημίσεων στις οποίες εκτίθενται όταν χρησιμοποιούν αυτήν την πλατφόρμα. Παρά τη σημερινή δέσμευση, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση στο μέλλον, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις επιπτώσεις στους νέους χρήστες», συμπλήρωσε.