Ο τρόπος με τον οποίο εκμεταλλεύεται το Facebook τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, προς όφελος των διαφημιζόμενων εταιρειών έχει κατά καιρούς δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις.
Ένα νέο δημοσίευμα της Telegraph δείχνει πλέον ότι είναι ορατός ο κίνδυνος για το τεράστιο social network να γκρεμιστεί το οικονομικό μοντέλο στο οποίο έχει βασίσει την ανάπτυξή του, εφόσον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμένει στη θέση της.
Ειδικότερα, το αρμόδιο όργανο της Ευρωπαϊκή Ένωσης σχεδιάζει να σταματήσει τον υπάρχον τρόπο με τον οποίο το Facebook αλλά και άλλα sites συγκεντρώνουν προσωπικές πληροφορίες των χρηστών, τις οποίες προσφέρουν στις διαφημιζόμενες εταιρείες, ώστε οι διαφημίσεις τους να έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, αναμένεται να εκδώσει μια σχετική οδηγία τον Ιανουάριο, απαγορεύοντας τέτοιες στοχευμένες διαφημίσεις, εκτός και επιτρέπεται ρητώς από τους χρήστες.
Αν και αμερικάνικη εταιρεία, το Facebook, εφόσον δεν συμμορφωθεί με τη συγκεκριμένη ευρωπαϊκή οδηγία, κινδυνεύει να μπλεχτεί είτε σε μια δικαστική διαμάχη ή να δεχτεί ένα μεγάλο πρόστιμο.
Η μεγαλύτερη όμως απειλή είναι η αναμενόμενη εμπλοκή που λογικά θα υπάρξει στην είσοδο του Facebook στο αμερικάνικο χρηματιστήριο (σχεδιάζεται το 2012) καθώς η παραπάνω οδηγία απειλει το οικονομικό μοντέλο πάνω στο οποίο έχει βασίσει την ανάπτυξή του, άρα και το business plan.