Nέα έρευνα έδειξε ότι το YouTube εξελίσσεται σε πηγή πληροφόρησης, στην οποία στρέφονται οι χρήστες για να δουν βίντεο από αυτόπτες μάρτυρες σε σημαντικά γεγονότα και φυσικές καταστροφές.
Το έργο του κέντρου Pew Research για την καλύτερη δημοσιογραφία δημοσίευσε την Δευτέρα τα αποτελέσματα της 15μηνης έρευνας για τα δημοφιλέστερα ειδησεογραφικά βίντεο στο ιστότοπο του Google.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, ενώ η επισκεψιμότητα των βίντεο από μεγάλες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες παραμένει με διαφορά μεγαλύτερη εκείνης των ανάλογων βίντεο στο YouTube, η γνωστή ιστοσελίδα εξελίσσεται σε έναν χώρο, όπου η επαγγελματική δημοσιογραφία αναμειγνύεται με υλικό πολιτών.
«Υπάρχει μία νέα μορφή δημοσιογραφίας σε αυτή την πλατφόρμα», σχολιάζει η Έιμι Μίτσελ, αναπληρώτρια διευθύντρια του κέντρου Pew Research. «Είναι μία μορφή, στην οποία η σχέση ανάμεσα στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς και τους πολίτες είναι πιο δυναμική από όσο έχουμε δει σε κάθε άλλη πλατφόρμα στο παρελθόν». Περισσότερο από το ένα τρίτο των πιο δημοφιλών βίντεο προέρχονται από πολίτες.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, το πιο δημοφιλές γεγονός ήταν ο σεισμός και το τσουνάμι στην Ιαπωνία. Τα καλύτερα βίντεο από το γεγονός εμπεριείχαν υλικό από κάμερες ασφαλείας, ένα δίκτυο ειδήσεων και ένα σκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής – μία τυπική ποικιλία πηγών.
Τέτοιου είδους δραματικά γεγονότα ήταν συχνά μεταξύ των πιο δημοφιλών βίντεο στο Διαδίκτυο. Κάποια άλλα είναι οι ρωσικές εκλογές, οι αναταραχές στη Μέση Ανατολή, η κατάρρευση της σκηνής σε εκδήλωση στην Ιντιάνα των ΗΠΑ και η συντριβή ιταλικού κρουαζιερόπλοιου.