Σύμφωνα με αναφορά του δημοφιλούς site δημοπρασιών eBay, η διαφήμιση μέσω της «αγοράς» keywords σε μηχανές αναζήτησης έχει εν τέλει μικρή επίδραση στις πωλήσεις.
Πρόκειται για μία αρκετά διαδεδομένη πρακτική μηχανών όπως το Google και το Bing, που παρείχαν τη δυνατότητα «αγοράς» λέξεων, προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να «ανεβάζει» τη σελίδα που ήθελε ψηλά στις σχετικές αναζητήσεις.
Ωστόσο, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, οι περισσότεροι από αυτούς που έμπαιναν στις σελίδες αυτές εξαιτίας αυτής της υπηρεσίας ήταν ούτως ή άλλως «πιστοί» πελάτες, που θα έρχονταν με ή χωρίς διαφήμιση.
Η μελέτη παρουσιάστηκε σε συνδιάσκεψη περί οικονομικών στο πανεπιστήμιο Stanford, και στο πλαίσιό της το eBay απέσυρε τα «πληρωμένα» keywords του στο MSN και το Yahoo στις ΗΠΑ, διατηρώντας τα στο Google.
Όπως έγινε αντιληπτό, οι χρήστες συνέχιζαν να προσέρχονται κανονικά, καθώς, πολύ απλά, η όλη διαδικασία γινόταν μέσω «κανονικών» αναζητήσεων, και τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια, με ή χωρίς διαφήμιση.
Το τελικό συμπέρασμα ήταν πως το συγκεκριμένο είδος προώθησης/ διαφήμισης δεν έχει κάποια σημαντική επίδραση όταν η εταιρεία/ υπηρεσία που προωθείται είναι ήδη γνωστή.
Η θέση της Google είναι πως το «search advertising» αυξάνει τα κλικ, ωστόσο αναγνωρίζει πως τα αποτελέσματά του επηρεάζονται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες.