Πληθαίνουν τον τελευταίο καιρό οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες που σχεδιάζουν «έξυπνα» ρολόγια, μερικά από τα οποία αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά φέτος.
Η Sony ήδη παρουσίασε ένα «έξυπνο» ρολόι στη φετινή διεθνή έκθεση κινητών ηλεκτρονικών συσκευών «Mobile World Congress» της Βαρκελώνης, ενώ, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, άλλοι τεχνολογικοί γίγαντες, όπως η Apple, η Samsung και η Google, κάνουν τα δικά τους σχέδια.
Η ιδέα ενός «έξυπνου» ρολογιού κυκλοφορεί εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία. Ήδη τα «έξυπνα» ρολόγια χειρός είναι σε θέση να συνδέονται ασύρματα με τα κινητά τηλέφωνα και να ειδοποιούν τους κατόχους – χρήστες τους ότι τους έχει έλθει μήνυμα. Μερικά μοντέλα επιτρέπουν και μια περιορισμένη πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Στο μέλλον όμως, εφόσον γίνουν πιο διαδεδομένα, είναι πολύ πιθανό να ενσωματώσουν και άλλες χρήσιμες λειτουργίες, όπως π.χ. παρακολούθηση ορισμένων δεικτών υγείας στον οργανισμό του κατόχου.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι αν καινοτόμες εταιρείες όπως η Apple εισέλθουν όντως στην εν λόγω αγορά, τότε θα αποτελέσουν σημαντικό καταλύτη εξελίξεων.
«Πιστεύω ότι έχουμε πλέον φθάσει σε ένα σημείο καμπής», αναφέρει ο αναλυτής Άβι Γκρίνγκαρτ της εταιρείας ερευνών Current Analysis, που εκτιμά ότι το 2013 θα αποδειχτεί έτος των «έξυπνων ρολογιών», καθώς έχουν πια γίνει δεόντως φθηνά και μικρά τα αναγκαία εξαρτήματα για μια τέτοια συσκευή.
Πάντως, ο Γκρίνγκαρτ επεσήμανε πως «πρόκειται για μια αγορά που χρειάζεται να δημιουργηθεί», καθώς οι καταναλωτές θα πρέπει να πειστούν ότι χρειάζονται τέτοιου είδους «έξυπνα» ρολόγια.
Προς το παρόν η Apple, ακολουθώντας την παραδοσιακή τακτική της, παραμένει σιωπηλή επί του θέματος, ενώ οι φήμες δίνουν και παίρνουν στο διαδίκτυο.
Η εταιρεία ερευνών ABI Research εκτιμά ότι η αγορά «έξυπνων» ρολογιών και άλλων συναφών προϊόντων που ο καταναλωτής θα φοράει πάνω του (π.χ. «έξυπνα» γυαλιά), θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη όχι φέτος, αλλά το 2014, φθάνοντας τα 485 εκατ. ετήσιες πωλήσεις έως το 2018.
Η αναλύτρια Ντανιέλ Λέβιτας της εταιρείας ερευνών IDC διαβλέπει ευκαιρίες στην αγορά για τα «έξυπνα» ρολόγια και άλλες συσκευές που θα φοριούνται, επειδή οι καταναλωτές ολοένα πιο συχνά θέλουν να είναι συνδεμένοι στο διαδίκτυο, χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να βγάζουν και να «τσεκάρουν» το κινητό τηλέφωνό τους, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι αγενές ή απλώς μη πρακτικό.
Η τιμή ενός πλήρως αυτόνομου «έξυπνου» ρολογιού μπορεί να αρχίζει από τα 230 ευρώ περίπου, αλλά αν αποτελεί απλό συμπλήρωμα ενός κινητού, τότε η τιμή ίσως πέφτει στα 75 ευρώ, συμπληρώνει η Λέβιτας.
Ήδη από το 2003 η Microsoft εμφάνισε ένα σχετικό προϊόν, ενώ σήμερα υπάρχουν στην αγορά ορισμένα σχετικά προϊόντα, πέραν της Sony, όπως της ιταλικής I’m, της Fossil, της Movado κ.α. τα οποία όμως δεν έχουν ακόμα γνωρίσει σημαντική διάδοση στην αγορά.