Η πάντα έγκυρη Strategy Analytics έδωσε στη δημοσιότητα τις παγκόσμιες πωλήσεις των tablets για το πρώτο τρίμηνο του 2013. Τα συμπεράσματα που μπορούμε να βγάλουμε είναι τρία:
1) Οι ταμπλέτες μπήκαν για τα καλά στη ζωή των καταναλωτών τεχνολογίας
2) Η Apple νιώθει καυτή την ανάσα των Android tablets πίσω της
3) Η Microsoft ανεβάζει ταχύτατα τα ποσοστά της με τα Windows tablets.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή: Το πρώτο τρίμηνο του 2012 πουλήθηκαν παγκοσμίως 18,7 εκατομμύρια ταμπλέτες. Έναν χρόνο αργότερα, ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται στις 40,6 εκατομμύρια συσκευές. Από αυτές, το 7,5% αφορά σε Windows 8 και Windows RT (Surface) ταμπλέτες. Το ποσοστό δεν είναι σπουδαίο, αλλά αποδεικνύει ότι επιτέλους και η Microsoft μπήκε στον παγκόσμιο χάρτη του tablet computing.
H Apple συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη θέση, πουλώντας 19,5 εκατομμύρια iPads σε σχέση με τα 11,8 εκ. του πρώτου τριμήνου του 2012. Χωρίς αμφιβολία, κάθε αύξηση στις πωλήσεις είναι ευεργετική για μια εταιρεία, αλλά η Apple πρέπει να προσέξει το εξής: Οι Android ταμπλέτες που πουλήθηκαν κατά το Q1 του 2013 ήταν 17,6 εκατομμύρια. Και πέρυσι την ίδια περίοδο ήταν μόλις 6,4 εκατομμύρια.
Μιλάμε για μια τρομερή αύξηση στα ποσοστά, η οποία -με μαθηματική ακρίβεια- θα οδηγήσει το iPad του μέλλοντος στη δεύτερη θέση των πωλήσεων (συμφωνα με οικονομικούς αναλυτές της Strategy Analytics).
Αν δείτε προσεκτικά τον πίνακα με τα στοιχεία, θα διαπιστώσετε ότι το μερίδιο της Apple στην tablet αγορά για το πρώτο τρίμηνο του 2012 ήταν 63,1%, ενώ τώρα έχει υποχωρήσει στο 48,2%
Φυσικά, η άνοδος στις πωλήσεις των Android tablets οφείλεται κυρίως στην κυκλοφορία μικρών και φθηνών συσκευών, όπως το Kindle Fire, το Nexus 7 ή και κάποιων λιγότερο “επώνυμων” υλοποιήσεων. Και όσο περνά ο καιρός, οι Android ταμπλέτες θα γίνονται όλο και πιο προσιτές στον μέσο καταναλωτή. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να το διαχειριστεί πολύ προσεκτικά η Apple…