Στροφή 180 μοιρών πραγματοποίησε η Microsoft όσον αφορά την πολιτική της στις προϋποθέσεις και τους όρους χρήσης του Xbox One και των παιχνιδιών του, μετά από τις έντονες αντιδράσεις της gaming κοινότητας.
Αναιρώντας την προηγούμενη DRM (Digital Rights Management) πολιτική της όσον αφορά το Xbox One, η Microsoft, μέσω δημοσίευσης του Ντον Μάτρικ, στελέχους της Microsoft, ανακοίνωσε πως μετά από το αρχικό system setup, «θα μπορείτε να παίζετε οποιοδήποτε παιχνίδι από δισκάκι χωρίς να χρειάζεται να συνδεθείτε online ξανά. Δεν υπάρχει ανάγκη για σύνδεση ανά 24 ώρες, και μπορείτε να πάρετε το Xbox One οπουδήποτε θέλετε και να παίξετε τα παιχνίδια σας, ακριβώς όπως στο Xbox 360», έγραψε σχετικά σε blog post.
Ο Μάτρικ επίσης πρόσθεσε πως το Xbox One θα είναι region-free και κάθε δισκάκι θα μπορεί να λειτουργήσει σε κάθε κονσόλα Xbox One.
Αναφερόμενος στο θέμα των μεταχειρισμένων παιχνιδιών, ο Μάτρικ επεσήμανε πως οι παίκτες θα μπορούν να «εμπορευτούν, δανείσουν, ξαναπουλήσουν, δωρίσουν και νοικιάσουν παιχνίδια σε δισκάκια ακριβώς όπως σήμερα. Δεν θα υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση και το μοίρασμα παιχνιδιών, θα λειτουργεί ακριβώς όπως σήμερα στο Xbox 360».
Το «αντίτιμο» για αυτό θα είναι η παραμονή του δίσκου στην κονσόλα- παρά τις προηγούμενες ανακοινώσεις- ενώ παράλληλα δεν θα είναι δυνατός ο διαμοιρασμός downloaded παιχνιδιών. Επίσης, η Microsoft είχε σχεδιάσει ένα μοντέλο κατά το οποίο ένας χρήστης θα μπορούσε να «πουλήσει» online τα downloaded παιχνίδια του, με αντάλλαγμα έκπτωση σε νέους τίτλους. Αυτό τελικά δεν θα ισχύσει.
Αν και οι δυνατότητες της νέας κονσόλας της Microsoft είχαν θεωρηθεί εντυπωσιακές, οι επιλογές της όσον αφορά τη διαχείριση ψηφιακών δικαιωμάτων είχαν προκαλέσει εξαιρετικά έντονες αντιδράσεις, με πολλούς χρήστες να αντιδρούν εξοργισμένα ή ακόμα και κοροϊδευτικά. Μεταξύ αυτών υπήρχε και ένα πολύπλοκο σύστημα «μεταβίβασης άδειας χρήσης», το οποίο πρακτικά θα εμπόδιζε τον κάτοχο ενός παιχνιδιού να το δανείσει σε κάποιον φίλο του.
Η ανακοίνωση της Sony στην Ε3 ότι στο επερχόμενο PS4 δεν θα υφίστανται τέτοια ζητήματα και η αντίδραση μεγάλης μερίδας της gaming κοινότητας που σύγκρινε την επιλογή αυτή με τη στάση της Microsoft φαίνεται πως ώθησε την εταιρεία στο να αλλάξει την πολιτική της.
Κατά τον Μάτρικ, η Microsoft άκουσε «δυνατά και καθαρά» αυτά που είχαν να πουν οι πελάτες της. «Μας είπατε πόσο αγαπάτε την ευελιξία που έχετε σήμερα με τα παιχνίδια σε δισκάκια. Η δυνατότητα να δανείσετε, μοιραστείτε και να ξαναπουλήσετε αυτά τα παιχνίδια κατʼεπιλογήν σας είναι μεγάλης σημασίας για εσάς. Επίσης σημαντική για σας είναι η ελευθερία να παίζετε offline, για όσο θέλετε, οπουδήποτε στον κόσμο».