Mετά από τις πρόσφατες αποκαλύψεις ότι η Google σχεδιάζει μία πρόταση για την αντικατάσταση των cookies, δημοσιεύματα αναφέρουν πως και η Microsoft δημιουργεί τη δική της εναλλακτική πρόταση.
Η Microsoft αποφάσισε να αναπτύξει ένα σύστημα καταγραφής των καταναλωτικών συνηθειών των χρηστών για τα δικό της οικοσύστημα συσκευών.
Θα περιλαμβάνει υπολογιστές, Windows Phones, το Xbox καθώς και δημοφιλείς εφαρμογές της εταιρίας όπως ο Internet Explorer και η μηχανή αναζήτησης Bing.
Tα cookies είναι ένα online σύστημα καταγραφής των συνηθειών των καταναλωτών που χρησιμοποιείται από τις εταιρίες ανελλιπώς από το 1994, ωστόσο η χρήση τους έχει εγείρει επανειλημμένα ζητήματα σχετικά με το είδος των πληροφοριών που συλλέγουν και κατά πόσον αυτό θα μπορούσε να αποβεί επιβλαβές για την ιδιωτικότητα ενός χρήστη.
Πέραν τούτου, δεν καλύπτουν την mobile αγορά, κάτι που απασχολεί τους διαφημιστές και τις εταιρίες καθώς χάνουν μια μερίδα καταναλωτών η οποία αντιστοιχεί στο 20% της παγκόσμιας κίνησης στο διαδίκτυο. Ο ίδιος περιορισμός ισχύει και για την τηλεόρασηκαθώς και την web TV.
Θεωρητικά η κίνηση αυτή θα μπορούσε να ωφελήσει ως έναν βαθμό τον χρήστη καθώς δε θα συλλέγονται πληροφορίες από δεκάδες “ανώνυμες εταιρίες” γι’ αυτόν.
Η πρωτοβουλία αυτή πάντως, αποτελεί αναμφίβολα μια απόπειρα όλων των τεχνολογικών κολοσσών που μπαίνουν στο παιχνίδι ένας-ένας να ελέγξουν και να αντλήσουν μεγαλύτερα οφέλη από την διαφημιστική αγορά.