Τους augmented reality (επαυξημένη πραγματικότητα) φακούς επαφής της, iOptik, παρουσιάζει στη CES 2014 στο Λας Βέγκας η αμερικανική Innovega.
Το εν δυνάμει «αντίπαλον δέος» του Google Glass ακούστηκε για πρώτη φορά το 2012, όταν η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο με την DARPA του αμερικανικού Πενταγώνου για την ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου για στρατιωτική χρήση, ωστόσο από τη στιγμή που είναι προφανές ότι μια τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε να έχει ποικιλία εφαρμογών, η Innovega έχει σημειώσει πρόοδο και όσον αφορά την προσαρμογή του iOptik σε πιο «ειρηνικά» δεδομένα.
Στην παρούσα φάση ωστόσο, το σύστημα προϋποθέτει επίσης τη χρήση γυαλιών, τα οποία λειτουργούν ως προτζέκτορας που προβάλλει εικόνα στον φακό επαφής, ο οποίος με τη σειρά του λειτουργεί ως «φίλτρο», ξεχωρίζοντας τον πραγματικό κόσμο από το ψηφιακό περιβάλλον και στη συνέχεια ενοποιώντας τις δύο εικόνες σε μία. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ο χρήστης να αποκτά μία «heads up display» στο οπτικό του πεδίο, όπου, πέρα από τον πραγματικό κόσμο, βλέπει και ψηφιακό υλικό/ στοιχεία – ακριβώς όπως σε ταινίες και ιστορίες επιστημονικής φαντασίας, όπου τα ψηφιακά δεδομένα προβάλλονται κατευθείαν στο μάτι του χρήστη.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στους χρήστες να εστιάζουν ταυτόχρονα σε αντικείμενα που βρίσκονται τόσο κοντά τους όσο και σε απόσταση, εν αντιθέσει με άλλες οθόνες ματιών, οι οποίες δημιουργούν την ψευδαίσθηση ενός αντικειμένου που βρίσκεται σε απόσταση για να μην δημιουργούν προβλήματα στην «κανονική» όραση.