Στις 25 Οκτωβρίου, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δοκίμασε επιτυχώς την πρώτη πλήρως ενοποιημένη, βασισμένη σε βιομετρικά στοιχεία ταξιδιωτική εμπειρία ψηφιακής ταυτότητας, σε όλα τα στάδια μιαςπτήσης της British Airways από το Χίθροου στο Λονδίνο στο αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο σε Ρώμη.
«Ενώ η τεχνολογία υπάρχει για να γίνει αυτό [χρήση ψηφιακής ταυτότητας που βασίζεται σε βιομετρικά στοιχεία] σε κάθε στάδιο ενός ταξιδιού, η σύνδεση αυτών των βημάτων μεταξύ τους έχει αποδειχθεί δύσκολη. Σήμερα με τους συνεργάτες μας δείξαμε ότι είναι εφικτό. Αυτό θα ανοίξει ένα φάσμα δυνατοτήτων για απλούστερα ταξίδια στο μέλλον», δήλωσε ο Nick Careen, Αντιπρόεδρος της IATA.
Σύμφωνα με την IATA, η δοκιμαστική πτήση απεικονίζει τις δυνατότητες μιας μελλοντικής πλήρως ενσωματωμένης ψηφιακής ταξιδιωτικής εμπειρίας αξιοποιώντας τα βιομετρικά στοιχεία μέσω της βελτιστοποίησης πέντε βασικών σταδίων του ταξιδιού: εξατομικευμένες προσφορές, απλοποιημένες παραγγελίες, έλεγχος απαιτήσεων ταξιδιού χωρίς κόπο, απλοποιημένο και ασφαλές check-in και ανέπαφες αεροδρομικές εμπειρίες.
Αποθηκεύοντας πληροφορίες κάρτας ως επαληθεύσιμο διαπιστευτήριο στο ψηφιακό πορτοφόλι ενός smartphone, οι ταξιδιώτες μπορούν να απολαμβάνουν προσαρμοσμένες προσφορές σε όλα τα κανάλια αγορών. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η εμπειρία αγοράς εισιτήρια και η άνεση των επιβατών.
Η δεύτερη πτυχή αφορά τον εξορθολογισμό των κρατήσεων. Αντί να εξαρτάται από πολλά έγγραφα, όπως αρχεία ονομάτων επιβατών και ηλεκτρονικά εισιτήρια, αρκεί ένα επαληθεύσιμο διαπιστευτήριο. Αυτό, είναι αποθηκευμένο σε ένα ψηφιακό πορτοφόλι και μπορεί να λειτουργήσει ως μια ολοκληρωμένη πηγή ταξιδιωτικών πληροφοριών. Με την εξάλειψη της γραφειοκρατίας, βελτιώνεται αποτελεσματικά η διαδικασία ταξιδιού.
Μια άλλη αξιοσημείωτη πρόοδος είναι ο αβίαστος έλεγχος απαιτήσεων ταξιδιού. Οι επιβάτες μπορούν να τσεκάρουν γρήγορα τα απαραίτητα ταξιδιωτικά τους έγγραφα. Μοιράζονται απλά τα δεδομένα από το ψηφιακό διαβατήριο που είναι αποθηκευμένο στο smartphone πορτοφόλι τους.
Ως αποτέλεσμα, αποτρέπει την ανάγκη για χρονοβόρους χειροκίνητους ελέγχους στο αεροδρόμιο, διασφαλίζοντας ένα πιο απρόσκοπτο ταξίδι για τους επιβάτες.
Η δοκιμή που διεξήχθη από την IATA εισήγαγε επίσης την έννοια του «Rey to Fly». Με αυτό μπορούν να μοιράζονται οι ταξιδιώτες το ψηφιακό διαβατήριο τους και τα στοιχεία κράτησης με την αεροπορική εταιρεία, λαμβάνοντας την επιβεβαίωση και την εκχώρηση θέσης μέσω μηνύματος κειμένου. Η ίδια διαδικασία μειώνει την ανάγκη για μη αυτόματη εισαγωγή δεδομένων, απλοποιώντας περαιτέρω τη διαδικασία check-in.
Όσοι τουρίστες επιθυμούν να μοιραστούν τα βιομετρικά τους δεδομένα, η ανέπαφη εμπειρία αεροδρομίου γίνεται πλέον πραγματικότητα. Οι βιομετρικές πύλες διευκολύνουν τη διέλευση στον έλεγχο ασφαλείας, το lounge και το αεροσκάφος, εξασφαλίζοντας ένα πιο ομαλό και ανέγγιχτο ταξίδι.
«Ως αεροπορική εταιρεία, πάντα καινοτομούμε και αναζητούμε τρόπους να κάνουμε το ταξίδι του πελάτη όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτο. Παρουσιάσαμε τη βιομετρική επιβίβαση σε επιλεγμένες πτήσεις νωρίτερα φέτος και ήταν μια τεράστια επιτυχία με θετικά σχόλια από πελάτες. Η συνεργασία με την IATA για τη διευκόλυνση ενός πλήρως ενοποιημένου ταξιδιού μας βοηθά να έχουμε μια βάση περαιτέρω ανάπτυξης του σκεπτικού και μας δείχνει τι θα μπορούσε να είναι δυνατό στο μέλλον», δήλωσε ο Dirk John, επικεφαλής των ψηφιακών υπηρεσιών της British Airways.