Σε καταλύτη της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας μπορεί να εξελιχθεί η δημόσια περιουσία, γεγονός που προϋποθέτει την αγαστή συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, όπως συμφώνησαν τα μέλη του πάνελ με θέμα τον τουρισμό, στο 1ο συνέδριο του Υπερταμείου.
Στην παρέμβασή του, ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Μύρωνας Φλουρής, σημείωσε ότι το υπουργείο Τουρισμού εργάζεται μεταξύ άλλων προς την κατεύθυνση της αξιοποίησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, σημειώνοντας ότι στόχος είναι η ανάδειξη τουριστικών υποδομών της χώρας που βρίσκονταν σε λανθάνουσα κατάσταση. Για το λόγο αυτό, το υπουργείο Τουρισμού έχει προχωρήσει σε προκηρυξεις έργων που αφορούν τον εκσυγχρονισμο των χιονοδρομικών κέντρων, αλλά και των τουριστικών μαρινών, πάντα με γνώμονα την περιφερειακή ανάπτυξη.
Στο σημείο αυτό, ο Στέφανος Γιουρέλης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος στο Υπερταμείο, αναφερόμενος στη φιλοσοφία των διαγωνισμών που δημοσιοποιεί το Υπερταμείο, είπε πως δεν είναι η καλύτερη τιμή αλλά η καλύτερη αξιοποίηση των ακινήτων που διαθέτει. Μάλιστα, το Υπερταμείο εξετάζει το κάθε ακίνητο ξεχωριστά, καθώς στόχος είναι τα ακίνητα να διατεθούν με ευνοϊκούς όρους προκειμένου αυτά να αναπτυχθουν προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Για το λόγο αυτό, το Υπερταμείο έχει πολύ καλή συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως σημείωσε. Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Γιουρέλης στις υποδομές που διαθέτει το Υπερταμείο και συγκεκριμένα σε αυτήν του Ταεκβοντό, όπου, όπως είπε, έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός με τιμή εκκίνησης τα 2,4 εκατ. ευρώ και ευχή των εμπλεκομένων είναι να υπάρξει ανάδοχος για μια τόσο σημαντική υποδομή που θα ευνοήσει τον συνεδριακό τουρισμό της πρωτεύουσας.
Χαρακτηριστικά, η Σίσσυ Λυγνού, πρόεδρος του Hapco & Des, σημείωσε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που διοργάνωσε Ολυμπιακούς Αγώνες και δεν διαθέτει μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο για 5.000 και πλέον συνέδρους, χάνοντας τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ το χρόνο. Ο συνεδριακός τουρισμός είναι το αναξιοποίητο διαμάντι του ελληνικού τουρισμού, ανέφερε η κυρία Λυγνού, δίνει λύση στην εποχικότητα και ενισχύει περισσότερα από 50 επαγγέλματα, πρόσθεσε.
Συγκολλητική ουσία για την επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού, που μετά από τα συνεχή ρεκόρ, κάθε άλλο παρά ανέφελη προδιαγράφεται, είναι η συνεργασίων όλων των εμπλεκομένων με τα τουριστικά πράγματα, υπογράμμισε η Ιωάννα Δρέττα, πρόεδρος της Marketing Greece. Άλλωστε, αυτό που προσπαθεί η MG, όπως είπε, είναι και η εμβάθυνση της κουλτούρας συνεργασίας. Εστιάζοντας στις δημόσιες υποδομές, σημείωσε ότι αυτές υπολείπονται σημαντικά των ιδιωτικών, και είναι ένας ακόμη λόγος που η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είναι ακόμα πιο σημαντική.