Αθήνα: 10η στην Ευρώπη για ξενοδοχειακές επενδύσεις, αλλά με σημάδια «κοιλιάς»

Η Αθήνα εμφανίζεται στην κορυφαία 10άδα των ευρωπαϊκών πόλεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις, ωστόσο εμφανίζει σημάδια ότι εισέρχεται σε υφεσιακό οικονομικό κύκλο, αναφέρει η ετήσια έρευνας της Deloitte για την ξενοδοχειακή βιομηχανία στην Ευρώπη και τις επενδυτικές ευκαιρίες που την συνοδεύουν.
Σύμφωνα με την «2024 European Hotel Industry and Investment Survey», το Λονδίνο παραμένει η πιο ελκυστική ευρωπαϊκή πόλη για ξενοδοχειακές επενδύσεις το επόμενο διάστημα. Το Παρίσι και η Μαδρίτη ανέβηκαν δύο θέσεις για να εξασφαλίσουν τη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, ενώ το Άμστερνταμ έπεσε στην τέταρτη θέση. Ακολουθούν Ρώμη, Λισαβόνα, Μιλάνο Εδιμβούργο με την Αθήνα να καταλαμβάνει την 10η θέση.

Όπως αναφέρει η ανάλυση της Deloitte, με εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, όπου ο επενδυτικός κύκλος φαίνεται να βρίσκεται σε ανοδική τροχιά, το κλίμα προς τις βασικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι πιο αρνητικό, με τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ολλανδία να βιώνουν πτωτική τάση. Οι επενδυτικές τάσεις στη νότια Ευρώπη εμφανίζονται ως επί το πλείστον θετικές φέτος, με την Ισπανία και την Πορτογαλία να παραμένουν σε ανοδική τροχιά και την Ιταλία σε ακόμα καλύτερη θέση. «Η Ελλάδα, ωστόσο, δείχνει σημάδια εισόδου σε έναν καθοδικό/υφεσιακό κύκλο», επισημαίνεται.

Για τα περισσότερα από τα 100 ανώτερα στελέχη της ξενοδοχειακής βιομηχανίας που ρωτήθηκαν το διάστημα μεταξύ 7 Αυγούστου και 17 Σεπτεμβρίου στα πλαίσια της έρευνας, η ρευστότητα και η βελτίωση της οικονομικής απόδοσης φιγουράρουν στις δύο κορυφαίες προτεραιότητες για το 2025, εκτοπίζοντας τις ανησυχίες για την πληθωριστική κρίση και τη διατήρηση της κερδοφορίας που κυριαρχούσαν πέρσι. Η ανάπτυξη μέσω εξαγορών κερδίζει έδαφος και η πρόσληψη και η προσέλκυση περισσότερου προσωπικού, παραμένει βασικός τομέας εστίασης για το επόμενο έτος.

Βιωσιμότητα και AI

Όσον αφορά τη βιωσιμότητα, το 65% των ερωτηθέντων αναφέρουν τη συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς ως τον βασικό παράγοντα για την «πράσινη» στρατηγική της επιχείρησης τους. Ωστόσο, η μέτρηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η μετατροπή των στρατηγικών σε δράση παραμένει πρόκληση: Πολλοί ερωτηθέντες (40%) διαφωνούν ότι η μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές άνθρακα θα είναι κορυφαία προτεραιότητα για την επιχείρηση τους στους επόμενους 12 μήνες.

Οι περισσότερες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις επενδύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε όλες τις δραστηριότητές τους για να αποκτήσουν αποτελεσματικότητα και να μειώσουν το κόστος, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης σε ανάλυση δεδομένων (75%), ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα (70%) και την ενίσχυση των εργασιακών δυνατοτήτων (67%). Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι βρίσκονται σε διερευνητικό στάδιο ή δεν εξετάζουν ακόμη λύσεις τεχνητής νοημοσύνης. Μόνο ένας στους δέκα οργανισμούς εφαρμόζει επί του παρόντος λύσεις AI και ένας στους πέντε βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας,τ ο μέγεθος της ευκαιρίας που συνιστά η τεχνητή νοημοσύνη στη ξενοδοχειακή βιομηχανία γίνεται αντιληπτό, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει ανάγκη για καλύτερη κατανόηση του πιο πρόσφορου τρόπου κλιμακωτής εφαρμογής της.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ