Accor: Οι Ευρωπαίοι θα ταξιδεύουν συχνότερα και πιο βιώσιμα το 2025

Παρά τις προκλήσεις που δημιουργεί η αυξημένη τουριστική δραστηριότητα, οι ταξιδιώτες φαίνεται να προσαρμόζονται στις σύγχρονες ανάγκες και τάσεις, με έμφαση στη βιωσιμότητα και την αναγνώριση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Η τουριστική βιομηχανία στην Ευρώπη αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική της πορεία το 2025, με τους Ευρωπαίους να προβλέπουν συχνότερα ταξίδια και μεγαλύτερες δαπάνες, σύμφωνα με νέα έρευνα της Accor. Παρά τις προκλήσεις που δημιουργεί η αυξημένη τουριστική δραστηριότητα, οι ταξιδιώτες φαίνεται να προσαρμόζονται στις σύγχρονες ανάγκες και τάσεις, με έμφαση στη βιωσιμότητα και την αναγνώριση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Αυξημένες δαπάνες και συχνότερα ταξίδια

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 8.000 ταξιδιώτες από επτά χώρες της Ευρώπης, καταδεικνύει ότι το 53% των συμμετεχόντων προβλέπει αύξηση στις δαπάνες τους για ταξίδια το 2025, ενώ μόνο το 10% αναμένει μείωση. Η Πολωνία καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό αισιοδοξίας, με το 65% των Πολωνών να εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Ακολουθούν οι Γερμανοί (62%) και οι Ισπανοί (55%). Αντίστοιχα, το 88% των Ευρωπαίων αναμένει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον ένα υπερατλαντικό ταξίδι το επόμενο έτος, ενώ σημαντική είναι η αύξηση των διεθνών και εγχώριων επαγγελματικών ταξιδιών.

Βιωσιμότητα και προκλήσεις κλιματικής αλλαγής

Η ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας παραμένει σε πρώτο πλάνο. Σύμφωνα με την έρευνα, το 73% των Ευρωπαίων αναγνωρίζει την κλιματική αλλαγή και την ανάγκη για βιώσιμες επιλογές στις ταξιδιωτικές τους δραστηριότητες, ποσοστό που έχει αυξηθεί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι ταξιδιώτες στην Ιταλία και τη Γερμανία, για παράδειγμα, δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις «πράσινες» επιλογές, με το 81% να θεωρεί τη βιωσιμότητα σημαντικό παράγοντα κατά την επιλογή προορισμών.

Επιπλέον, το 20% των ταξιδιωτών δηλώνει ότι θα αποφεύγει περιοχές που πλήττονται από ακραία καιρικά φαινόμενα, ενώ πολλοί αναφέρουν την πρόθεση να κάνουν πιο συνειδητές επιλογές, όπως η χρήση επαναχρησιμοποιούμενων μπουκαλιών και η προτίμηση τοπικών προϊόντων στα εστιατόρια.

Ο υπερτουρισμός και οι νέες τάσεις στις προτιμήσεις

Ο υπερτουρισμός συνεχίζει να αποτελεί πρόβλημα για τον τομέα, με το 90% των ταξιδιωτών να δηλώνει ότι οι συνέπειες του υπερτουρισμού θα επηρεάσουν τις επιλογές τους το 2025. Ένα ποσοστό 31% σκοπεύει να αποφύγει ταξίδια στις αιχμές της τουριστικής περιόδου για να αποφύγει την υπερβολική συγκέντρωση τουριστών, ενώ το 22% προγραμματίζει να επιλέξει λιγότερο γνωστούς προορισμούς.

Μια νέα τάση που αναδύεται είναι τα «workations», ή συνδυασμένα επαγγελματικά και ταξιδιωτικά ταξίδια. Οι Ευρωπαίοι αναμένουν να πραγματοποιήσουν περισσότερα workations το 2025, με το ποσοστό των ταξιδιωτών που θα πραγματοποιήσουν τουλάχιστον ένα τέτοιο ταξίδι να αυξάνεται από το 19% στο 25%.

Προσαρμογή στις οικονομικές συνθήκες

Η αύξηση του κόστους ζωής επηρεάζει τις ταξιδιωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων. Το 88% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα λάβει μέτρα για να μειώσει τα έξοδα, όπως η αποφυγή ταξιδιών στις περιόδους υψηλής ζήτησης ή η επιλογή φθηνότερων καταλυμάτων και προορισμών. Ενδεικτικά, το 23% των ταξιδιωτών προτιμά οικονομικότερες επιλογές διαμονής, ενώ το 22% αναζητά πιο προσιτούς προορισμούς.

Η έρευνα της Accor αποκαλύπτει μια γενική τάση αύξησης των ταξιδιών και των δαπανών για το 2025, με τους Ευρωπαίους να προσαρμόζονται στις σύγχρονες προκλήσεις. Η βιωσιμότητα, ο υπερτουρισμός και οι οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν τις αποφάσεις τους, ενώ οι τάσεις του «workation» και των βιώσιμων επιλογών αναδεικνύονται ως βασικά χαρακτηριστικά της νέας εποχής του τουρισμού.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ