Η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αποτελεί σταθερά μια από τις πιο δυναμικές περιόδους για τον τουρισμό στην Ελλάδα.
Η ζήτηση επικεντρώνεται κυρίως σε ορεινούς και χειμερινούς προορισμούς, με τις πληρότητες να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα.
Παραδοσιακά δημοφιλείς περιοχές, όπως τα Τρίκαλα και η Δράμα, συνεχίζουν να προσελκύουν πλήθος επισκεπτών, ενώ παράλληλα αυξάνεται το ενδιαφέρον για νέους προορισμούς, κάτι που ενισχύει την ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου σε μεγαλύτερη γεωγραφική κλίμακα.
Τρίκαλα: Ο «Μύλος των Ξωτικών» ως μαγνήτης επισκεπτών
Στα Τρίκαλα, ο «Μύλος των Ξωτικών», ένα από τα πιο γνωστά χριστουγεννιάτικα θεματικά πάρκα της Ελλάδας, συνεχίζει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του πάρκου, Χάρη Τσαυλό, ο αριθμός των επισκεπτών πέρυσι άγγιξε το 1,5 εκατομμύριο, ενώ φέτος αναμένεται να ξεπεραστεί. Τα ξενοδοχεία της Θεσσαλίας καταγράφουν αυξημένες πληρότητες, επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη ζήτηση για την περιοχή.
Δράμα: Ανανεωμένη «Ονειρούπολη» με διεθνές ενδιαφέρον
Στη Δράμα, η «Ονειρούπολη» ανανεώθηκε πλήρως φέτος μετά από 20 χρόνια λειτουργίας, καθιστώντας τον προορισμό ακόμα πιο ελκυστικό. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας, Άγγελος Καλλίας, οι επισκέπτες αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά, ξεπερνώντας τον αριθμό των 80.000 που καταγράφηκε πέρυσι. Η περιοχή αρχίζει επίσης να προσελκύει τουρίστες από τα Βαλκάνια, κυρίως από τη Βουλγαρία, διευρύνοντας τη γεωγραφική της απήχηση.
Αυξημένη ζήτηση και σε άλλες περιοχές
Στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς περιλαμβάνεται και ο Βόλος, ο οποίος συνδυάζει εκδηλώσεις και χριστουγεννιάτικο κλίμα. Στην Πιερία, περιοχές όπως το Λιτόχωρο και το Ελατοχώρι καταγράφουν πληρότητες που αγγίζουν το 90%, ενώ ο Ορεινός Τουρισμός της Πελοποννήσου, από την ορεινή Αρκαδία μέχρι τα Καλάβρυτα, παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μαρινάκο, πρόεδρο του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Πελοποννήσου.
Νέες τάσεις και προοπτικές
Μετά την πανδημία, παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον για λιγότερο γνωστούς προορισμούς, όπως χωριά της ορεινής Αρκαδίας (π.χ. Δημητσάνα, Λαγγάδια, Καρύταινα). Αυτή η τάση δημιουργεί νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για τον τουριστικό τομέα, με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκο, η προώθηση του ορεινού τουρισμού ως τετραεποχικού προϊόντος αποτελεί προτεραιότητα για την περιοχή.
Η Ήπειρος στο επίκεντρο
Η Ήπειρος, με προορισμούς όπως τα Ζαγοροχώρια, το Μέτσοβο και τα Τζουμέρκα, διατηρεί την απήχησή της, ενώ τα χιονοδρομικά κέντρα στο Ανήλιο και τη Βασιλίτσα ενισχύουν την ελκυστικότητα της περιοχής. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων, Σπύρος Σουρέλης, επισημαίνει πως οι επισκέπτες τις ημέρες των εορτών ξεπερνούν τους 20.000, γεγονός που αναδεικνύει τη δυναμική της περιοχής.
Προβληματισμοί και προκλήσεις
Παρά την αυξημένη ζήτηση, οι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, όπως τα υψηλά λειτουργικά κόστη και η ανάγκη για σταθερή ανάπτυξη πέρα από την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ – ΜΠΕ. Η στροφή σε νέες μορφές τουρισμού και η βελτίωση των υποδομών αποτελούν βασικούς παράγοντες για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού στις ορεινές περιοχές της Ελλάδας.