Η συμμετοχή της Ελλάδας στην τουριστική έκθεση ITB Berlin 2025, που πραγματοποιήθηκε από τις 4 έως τις 6 Μαρτίου στο Βερολίνο, επιβεβαίωσε την αναπτυξιακή τάση του ελληνικού τουρισμού, ειδικά όσον αφορά την γερμανική αγορά.
Η Ελλάδα και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) αποτέλεσαν σημαντικό πόλο έλξης για τους διεθνείς επαγγελματίες του τουρισμού, με ιδιαίτερα θετικά μηνύματα για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Γερμανία.
Συμμετοχή του ΕΟΤ στην ITB Berlin 2025
Η ελληνική αποστολή στο Βερολίνο περιλάμβανε την υπουργό Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, καθώς και αντιπροσωπεία του ΕΟΤ με επικεφαλής τον γενικό γραμματέα Ανδρέα Φιορεντίνο. Το ελληνικό περίπτερο, έκτασης 1.007 τ.μ., παρουσίασε την πιο μεγάλη αποστολή των τελευταίων ετών, με 87 συνεκθέτες που εκπροσωπούσαν ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, Περιφέρειες και Δήμους. Οι συμμετοχές αυτές κατέδειξαν τη σημαντικότητα της γερμανικής αγοράς για την Ελλάδα και ενίσχυσαν τη στρατηγική της χώρας να προσελκύσει ακόμη περισσότερους επισκέπτες.
Αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Γερμανία
Το 2024 αποτέλεσε μια ακόμη χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, με την Γερμανία να καταγράφει σημαντική αύξηση τόσο σε έσοδα όσο και σε αφίξεις. Συγκεκριμένα, οι εισπράξεις από τους Γερμανούς τουρίστες ανήλθαν σε 3,6 δισ. ευρώ, με πάνω από 5 εκατομμύρια Γερμανούς επισκέπτες στην Ελλάδα. Η Κρήτη αναδείχθηκε ως ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός διακοπών στην Ευρώπη.
Οι προοπτικές για το 2025 είναι εξίσου θετικές, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για νέα αύξηση, καθώς αναμένονται διψήφια ποσοστά ανάπτυξης στον τουρισμό από την Γερμανία. Ο ΕΟΤ και η ελληνική αποστολή στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITB Berlin πραγματοποίησαν σειρά επαφών με μεγάλες γερμανικές αεροπορικές εταιρείες, όπως οι Lufthansa, Condor Airlines και Discover, καθώς και με σημαντικούς Tour Operators, όπως η TUI και ο όμιλος DERTOUR. Οι επαφές αυτές επιβεβαίωσαν την δυναμική της Ελλάδας στην γερμανική τουριστική αγορά, η οποία συνεχίζει να κινείται με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Στρατηγική προώθησης νέων προορισμών και βιώσιμου τουρισμού
Ένας από τους βασικούς στόχους του ΕΟΤ είναι η ενίσχυση της προώθησης λιγότερο γνωστών ελληνικών προορισμών στην γερμανική αγορά. Παράλληλα, η προβολή γνωστών και εδραιωμένων προορισμών παραμένει στρατηγικής σημασίας. Στο πλαίσιο αυτό, στο περίπτερο του ΕΟΤ οργανώθηκε ειδική γαστρονομική εκδήλωση με στόχο την ανάδειξη της τοπικής παράδοσης περιοχών όπως η Σαντορίνη, η Καρπάθος, η Πελοπόννησος και η Θεσσαλία. Επιπλέον, οι Γερμανοί επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γευτούν ελληνικό ελαιόλαδο, ελιές και σταφίδες υψηλής ποιότητας, ενώ παρουσιάστηκε και η νήσος Θάσος.
Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ