Συνολικά 15 τουριστικοί πράκτορες και tour operators της Βρετανίας βρέθηκαν στη Χαλκιδική, στο πλαίσιο του δεύτερου «Farm Trip» που διοργανώθηκε από τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής.
Ζήτημα χρόνου και στρατηγικής είναι, σύμφωνα με τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής η επιστροφή των δυτικών αγορών στην περιοχή. Ο Οργανισμός έστρεψε το βλέμμα στη Βρετανία όπου η αύξηση των επισκεπτών ξεπέρασε το 32% το διάστημα Μαϊου-Αυγούστου σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία του αεροδρομίου «Μακεδονία».
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι 73.700 αφίξεις από τα αεροδρόμια της Αγγλίας είναι σαφώς ένα νούμερο που χρήζει αξιολόγησης.
Εξίσου σημαντικές όμως είναι και οι τάσεις που διαμορφώθηκαν από τις ώριμες τουριστικά αγορές όπως αυτή της Βρετανίας, οι οποίες προωθούν το μοντέλο «μαζικά εξατομικευμένου» πακέτου. Ο σύγχρονος επισκέπτης δεν επηρεάζεται από brands, δεν ταξιδεύει με μεγάλα γκρουπ, δεν ενδιαφέρεται για γεωγραφικά όρια.
Αντιθέτως, οργανώνει μόνος του το πρόγραμμά του και ψάχνει κάτι κατάλληλο για τον ίδιο ανεξάρτητα από την αναγνωρισιμότητα του προορισμού ή του καταλύματος.
Αξιοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής ξεκίνησε εδώ και ένα χρόνο το πρόγραμμα προώθησής του στην αγορά της Αγγλίας. Δύο νέα στοιχεία επαναπροσδιόρισαν τον προορισμό:
α) η παρουσίαση ενός προγράμματος που περιλαμβάνει διακοπές-city break-πολιτισμό στο τρίπτυχο Χαλκιδική-Θεσσαλονίκη-Ημαθία και
β) η παρουσίαση καταλυμάτων της Χαλκιδικής που ανήκουν σε όλες τις κατηγορίες (από ενοικιαζόμενα διαμερίσματα μέχρι boutique hotels και resorts).
Το farm trip πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή του Δήμου Θεσσαλονίκης, το ξενοδοχείο CAPSIS και το τμήμα τουρισμού της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας
Εξάλλου, το γραφείο Δημοσίων Σχέσεων της Αγγλίας στο οποίο ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής ανέθεσε την εκπροσώπησή του στη Βρετανική αγορά, συμμετέχει επίσης σε workshops και παρουσιάσεις ενισχύοντας το όνομα του προορισμού αλλά και τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής, άμεσα και εξειδικευμένα.
Οι επαφές με τους πράκτορες θα συνεχιστούν και στην προσεχή έκθεση τουρισμού WTM που διοργανώνεται στο Λονδίνο όπου και θα οριστικοποιηθούν οι συνεργασίες για το 2015-2016.